مزایای طراحی سایت با PHP

PHP چیست؟

Php یک زبان اسکریپتی سمت سرور است.این زبان برای توسعه وبسایت های استاتیک(ثابت)یا داینامیک(پویا) و یا برنامه ها و اپلیکیشن های تحت وب استفاده می شود. Phypertext preprocessor نام کامل php است،یک زبان قدرتمند تحت وب محسوب میشود،که به وسیله آن میتوان وبسایت ها و پرتال های بزرگ سازمانی را طراحی و برنامه نویسی کرد. اسکریپت های php تنها در سمت سرور(هاست) تفسیر و اجرا می شود.کامپیوتر کاربران هم برای دسترسی به اسکریپت های php نیاز به مرورگر دارند.

با افزایش استفاده از اینترنت در سرسر دنیا و با اهداف مختلف،که ابتدا بیشتر برای فراغت و سرگرمی بود و امروزه برای کسب و کارها و اهداف عالی تر استفاده میشود؛که روز به روز تعداد وبسایت ها بیشتر و گسترده تر می شود.در دنیای وب،وبسایتهایی که پویا هستند جایگاه بالاتر و محبوب تری نسبت به وبسایتهای ثابت دارند کهPHP این کار را برای طراحان راحت تر میکند. خیلی از وبسایتهای بزرگ و در کلاس جهانی با زبان PHP طراحی می شوند.در ادامه به توضیح مزیت های دیگر طراحی سایت با PHP میپردازیم. زبان اسکریپتی چیست؟ یک زبان اسکریپتی مجموعه ای از زبان های برنامه نویسی است که هم زمان با هم اجرا میشوند.اسکریپت ها معمولا در دل محیط های نرم افزارها جاسازی میشوند. هدف اسکریپت ها معمولا تسهیل کردن و بهبود بخشیدن کارائی یا اجرای کارهای روتین برای نرم افزار است. اسکریپت های سمت سرور در سرور تفسیر میشوند در حالی که اسکریپت های سمت کاربر(کلاینت) در نرم افزار سمت کاربر و سیستم شخصی او تفسیر میشود.php اسکریپت سمت سرور است که  در سرور تفسیر میشود و برای مثال جاوا اسکریپت یک نمونه از اسکریپت سمت کاربر است که توسط مرورگر کلاینت تجزیه و تحلیل میشود.هم php و هم javascript هر دو میتوانند در صفحات html گنجانده شوند.زبان های برنامه نویسی نیاز ندارند که در نرم افزاری استفاده شوند و خود به تنهایی در نرم افزارهای خود کامپایل می شوند،اما زبان های اسکریپتی معمولا به راحتی می توانند در نرم افزارهای دیگر به خصوص HTML قرار بگیرد که مزیت هایی زیادی دارد. مزیت های طراحی سایت با PHP

Open Source Php زبان متن باز است.این بدین معنی است که این زبان در دسترس است و کاملا رایگان میباشد.طراحان PHP اگر در زبان های برنامه نویسی C و Java تجربه داشته باشند،میتوانند در زمینه  PHP فوق العاده عمل کنند. زبان PHP در حالی که نتایج فوق العاده ای دارد و وبسایت های سطح بالا را میتوان با آن طراحی کرد اما نسبت به زبان های دیگر ساده تر است؛و علت اصلی محبوبیت این زبان همین میباشد.

سازگاری زیاد Php قابلیت پیاده سازی و اجرا روی انواع سیستمهای عامل ها را را دارد.این زبان روی سیستم های عامل لینوکس(LINUX )،یونیکس(UNIX )و ویندوز(Windows ) عالی کار می کند.این قابلیت برای توسعه دهندگان و میزبانهای وب عالی است.همچنین به وسیله رابط هایی مانند Apache و MySQL طراحی آن زحمت کمتری هم خواهد داشت.

پشتیبانی همانطور که میدانید در حال حاضر این زبان محبوبیت بالایی دارد.این اتفاق باعث شده است تا منابع و مقالات زیادی در اینترنت در مورد PHP وجود داشته باشد.همچنین در اینترنت به راحتی میتوان گروه های پشتیبانی،انجمن ها و فروم ها و… برای پشتیبانی و کمک در مورد PHP یافت.وجود کتابخانه ها و گروه های بزرگ در این زمینه در زبانهای مختلف سرتاسر جهان باعث شده تا پیشرفت و پشتیبانی در این زبان به خوبی صورت پذیرد.

بازده بالا Php این توانایی را به طراحان می دهد تا بتوانند وبسایت های پویا طراحی کنند.این سبک وبسایت ها به دلیل آنکه مشتریان ارتباط بیشتر و راحت تری با وبسایت دارند،باعث رضایت بیشتر کاربران می شود و به طبع آن بازخورد خوب و بازدهی بالایی دارد.

جامعه بزرگ تعداد افرادی که در حوزه PHP فعالیت میکنند مانند یک جامعه تقریبا زیاد است.به دلیل محبوبیت این زبان تعداد توسعه دهندگان PHP ،متقاضیان آن،کاربران و کارفرمایان آن همیشه زیاد هستند.یکی از اعضای به نام این جامعه شرکت طراحی سایت آروین کارن می باشد.

جاسازی در HTML همانطور که گفته شد جاسازی و استفاده از کدهای پی اچ پی(PHP ) در HTML به راحتی امکان پذیر است.این اتفاق موجب افزایش کیفیت و جذابیت بیشتر و فزونی یافتن قدرت وبسایت ها میشود. این قابلیت موجب میشود تا وبسایتهایی که در حال حاضر به صورت Static (استاتیک)هستند به راحتی بتوان به حالت Dynamic (داینامیک) و پویا تبدیل کرد.

S F S یکی از مثلث های قدرت تیم PHP میباشد.این سه عامل یکی از دلایل اصلی این هستند که صاحبان کسب و کار PHP برگزینند. Stability:ثبات و پایداری Flexibility :انعطاف پذیری Speed :سرعت

آینده روشن در حال حاضر PHP در شرایط خوبی است اما بی شک چشم انداز بی نهایت خوبی در آینده برای آن وجود خواهد داشت.در آینده نیاز به تایپ و زمان گذاشتن برای نوشتن کدهای آن کاهش می یابد.این اتفاق باعث افزایش سرعت توسعه این کدها می شود.همچنین انرژی و سرمایه کمتری مصرف خواهد شد.

سریع بودن سرعت طراحی و توسعه به وسیله PHP بسیار سریع است.زمانی که یک توسعه دهنده PHP برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود میگذارد نسبت به همتاهای خود پایین تر است.

توسعه پذیری PHP از جهات مختلف و به شدت توسعه پذیر است.زمانی که یک متخصص PHP روی وبسایت شما کار می کند،این اطمینان وجود دارد که وبسایت شما در دنیای وب و اینترنت حرف های زیادی برای گفتن دارد و صاحبان وبسایت هارا در شرایط بهتری برای رقابت با رقیبان قرار می دهد و جا برای پیشرفت و بزرگ تر شدن وبسایت زیاد است.

ابزار دیگر اگر نیاز داشته باشید تا به ابزارهای کاربردی وب دسترسی داشته باشید،مانند Google Map ،که همیشه برای وبسایت ها توصیه میشود،PHP این دسترسی را آسان تر میکند.

تنظیمات از پیش انجام شده اغلب،خیلی از ارائه دهندگان سرویس میزبانی از تنظیمات آماده PHP بهره میگیرند که اصطلاحا به آن “Ready to Use ” میگویند که بسیار هم کاربردی است و زمان کمی میبرد. این تنظیمات به پیکربندی خاص و پیچیده ای نیاز ندارند.مطمئنا اگر کسی به امنیت بالاتری نیاز دارد باید تغییراتی را روی این کدها اعمال کند.

 

جالب است بدانید که خیلی از سرویس ها و وبسایتهای بزرگ اساس و پایه PHP دارند.سرویس ها و وبسایتهایی مانند:

  • وبسایت ویکی پدیا
  • سیستم مدیریت محتوای جوملا
  • سیستم مدیریت محتوای وردپرس
  • شبکه اجتماعی فیس بوک
  • انجمن ساز vBulletin

و تعداد بی شماری دیگر از وبسایت های فوق قدرتمند در سطح دنیا که توانایی خدمت رساندن به میلیون ها کاربر اینترنتی را دارند. این زبان در حین داشتن این مزیت ها،ارزان است و سرعت اجرا و لود شدن وبسایت هایی که با این زبان طراحی میشوند بالا است.برنامه نویسی PHP بدین صورت است که معمولا توسعه دهندگان بدون اتصال به اینترنت برنامه نویسی خود را انجام می دهند و پس از انجام آزمایش های مقدماتی،آنرا روی سرور بارگزاری میکنند.

مطالب مرتبط

سپتامبر 19, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است