مقایسه سیستم مدیریت محتوای فروشگاهی مگنتو،اپن کارت و پرستا شاپ

اکثر اوقات انتخاب یک پلتفرم درست برای شروع یک کسب و کار،بسیار سخت است.زمانی که میخواهید پلتفرم و نرم افزاری را برای شروع کار خود در صنعت فناوری اطلاعات و یا هر شغل دیگری انتخاب کنید باید مطمئن باشید که آن پلتفرم میتواند تمام نیازهای شما را برطرف کند و امکانات خوبی را در اختیار شما بگذارد؛همچنین باید مطمئن باشید که می توانید ارتباط خوبی را با آن پلتفرم  داشته باشد.انتخاب اشتباه امکان دارد شما را دچار دردسرهای بسیار معمولی کند که از عهده آن ها برنیایید در صورتی که اگر انتخاب خردمندانه تری داشته باشید ممکن است این مشکلات برای شما پیش نیاید و در زمان صرفه جویی و از هزینه های سنگین جلوگیری کنید.

در ابتدا به معرفی سیستم مدیریت محتوا می پردازیم. سیستم مدیریت محتوا نرم افزاری است که قابلیت های زیادی را به تعداد بالایی از کاربران با سطوح دسترسی مختلف جهت مدیریت تمامی محتوای درون وبسایت می دهد.به وسیله این نرم افزار می توان محتوا را ایجاد، تغییر، بایگانی ،حذف و انتشار داد.گزارش گیری از وبسایت از دیگر ویژگی های سیستم های مدیریت محتوا می باشد. برای راحتی کار کارفرمایان،صاحبان کسب و کار و طراحان عزیز ما به معرفی و مقایسه کامل 3تا از سیستمهای مدیریت محتوای قدرتمند فروشگاه ساز می پردازیم.در این مقاله قصد داریم  سیستمهای مدیریت محتوایMagento , Opencart , PrestaShop که هر 3 سیستمهای فروشگاهی هستند بپردازیم. Magento یکی از پلتفرم های حرفه ای تجاری و فروشگاهی است و به وسیله آن میتوان فروشگاه هایی با قدرت و وسعت های مختلف ساخت.مجنتو یا مگنتو شامل بسته ای از امکانات در رابط کاربری خود که رابطی بسیار ساده هم است و به راحتی میتوان با آن کار کرد می باشد. بیش از 200000 فروشگاه آنلاین در دنیا توسط این سیستم در سطح دنیا خلق شده اند.مجنتو شامل 3 نسخه است:Enterprise , Cloud Enterprise , Community . که نسخه Community به صورت رایگان عرضه میشود و انتخابی مناسب برای کسانی است که به تازگی می خواهند وارد دنیای تجارت و فروش اینترنتی شوند،می باشد.

امکانات کلیدی مجنتو – متن باز می باشد و در حال گسترش میباشد. – دارای کتابخانه ای با هزاران افزونه که امکانات بی نظیری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. – ارائه دهنده کارکردهای مناسب و کارآمد در مبحث سئو – ارائه دهنده برخی تفکرات مدیریتی در فروشگاه نظیر لیست علاقه مندی ها،سامانه اهدای جوایز یا ثبت جوایز توسط مشتریان و… – دادن قابلیت به مدیران جهت بررسی جریان کار و فرآیندهای صورت گرفته – قدرت مقیاس پذیری فوق العاده

استفاده آسان در واقع مجنتو راحت ترین پلتفرم فروشگاهی موجود نیست.برای کار کردن با آن نیاز به توسعه دهندگان وب و برنامه نویسان نیست و افراد معمولی میتوانند آن را مدیریت کنند اما برای یادگیری استفاده از آن و امکانات پیشرفته آن و آشنایی با جزئیات و بخش های مختلف باید زمان گذاشت. چه افرادی بهتر است از مجنتو استفاده کنند؟ ما این سیستم مدیریت محتوا را به کسانی که به فکر گسترش و رشد فروشگاه و تجارت خود هستند پیشنهاد می کنیم.مقیاس پذیری این پلتفرم بسیار خوب است و با امکانات پیشرفته ای که در اختیار کاربران قرار می دهد می توان هرکاری انجام داد. فراگیری Magento و گسترش فروشگاه از طریق آن زمان می گیرد.افرادی که میخواهند از این سیستم برای ساخت فروشگاه مجازی خود بهره ببرند باید یا زمانی را برای یادگیری آن اختصاص دهند یا یک متخصص و توسعه دهنده وب را برای انجام امور خود استخدام کنند.

Open Cart این سیستم های مدیریت محتوا هم به صورت متن باز و فروشگاهی است که با تفکر “استفاده آسان از آن” طراحی شده است.کاربران به راحتی میتوانند فروشگاه های جدید را راه اندازی و شخصی سازی کنند.برای این سیستم مدیریت محتوا حجم وسیعی از تم ها و قالبهای رایگان و حرفه ای وجود دارد. مانند اکثر پلتفرم های مشابه،Open Cart  هم یک سیستم افزونه ای برای خود دارد،که کاربران آن میتوانند امکانات و کارکردهای حرفه ای که فروشگاهشان نیاز دارد را به کار گیرند. پیشخوان و رابط کاربری (Dashboard ) ساده و به دور از پیچیدگی پلتفرم Open Cart مورد علاقه اکثر کاربران و توسعه دهندگان آن است.این پیشخوان برای کاربران آن ساده و در حال زیبا است و همچنین در یک نگاه  میزان فروش و تجزیه و تحلیل آماری را به کاربران آن نمایش می دهد.

امکانات کلیدی اپن کارت – یک پلتفرم متن باز که روز به روز در حال پیشرفت است،یعنی این پلتفرم به زودی منقرض نخواهد شد و به کارش ادامه خواهد داد و سهم زیادی از بازار را خواهد گرفت. – ارائه یک کاتالوگ بسیار بزرگ از تم ها و قالب ها و افزونه ها به همراه قابلیت های رایگان دیگر به کاربران. – به طور خودکار مهمترین معیارهای وبسایت را به ادمین نمایش می دهد. – بیش از 20 روش پرداخت برای مشتریان محصولات را می تواند فراهم کند. – امکان مدیریت فروشگاه های مختلف تنها از یک پیشخوان و رابط کاربری – این قابلیت را میدهد تا محصولات را براساس شناسه های مختلف مانند رنگ ،اندازه و… مجزا کنند. – کمک به مدیران وبسایت برای پشتیبان گیری(BackUp ) از طریق همان رابط کاربری و پیشخوان – دسته بندی محصولات بی نهایت – چند زبانه بودن استفاده آسان بین این 3 سیستم مدیریت محتوا،استفاده از این پلتفرم ساده تر است.همچنین جزوات و مقالات رسمی این پلتفرم به کاربران کمک میکند تا به راحتی یک فروشگاه اینترنتی را تولید کنند؛ضمن اینکه منابع خوبی در اینترنت برای راهنمایی در مورد  Open Cart وجود دارد. چه افرادی بهتر است از Open cart استفاده کنند؟ یک انتخاب فوق العاده برای کسانی که به دنبال راه حل های آسان می باشند.Open Cart برای کسانی که قصد مدیریت چندین فروشگاه را دارند بسیار مناسب است زیرا میتوان آن وبسایت ها را تنها از یک پیشخوان و رابط به راحتی  مدیریت کرد.

PrestaShop این پلتفرم ها بسیاری از صفات دو پلتفرم دیگر ذکر شده در این مقاله را دارا می باشد.مانند آنها متن باز است و شامل کلکسیونی بزرگ از قالب و تم ها و ماژول ها می باشد.

امکانات کلیدی پرستا شاپ – پلتفرم فروشگاهی متن باز است. – وجود هزاران تم و ماژول رایگان و منحصر به فرد برای آن – قالب پیش فرض آن به طورکامل ریسپانسیو(Responsive ) است.بدین معنا که به راحتی در نسخه های موبایلی و تبلتی با هر مرورگری بدون به هم ریختگی و با کیفیت خوب نمایش داده می شود. راهنما برای طراحان آن استفاده آسان افرادی که با وردپرس یا جوملا که سیستم های مدیریت محتوای قدرتمندی میباشند کار کرده اند،یادگیری و کارکردن با PrestaShop نباید برایشان سخت باشد. مانند مورد نمایش تجزیه و تحلیل های آماری در Open Cart که ذکر شد،PrestaShop هم این قابلیت را دارد که این تحلیل های آماری را نمایش دهد اما با جزئیات بیشتر. این پلتفرم اسناد و مقالات خوبی برای اموزش را در سطح اینترنت دارد.همچنین استفاده از این پلتفرم به حدی راحت است که اگر مقاله یا کتابی را برای یادگیری مطالعه نکنید،اما کمی تجربه در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس داشته باشید به راحتی میتوانید وبسایت خود را تا حد خوبی مدیریت کنید. چه افرادی بهتر است از prestaShop استفاده کنند؟ همانطور که بسیاری از قالب ها وتم ها رایگان هستند اما برای این پلتفرم قالب های زیادی وجود دارد که برای آنها باید هزینه پرداخت کرد.اگر پرداخت هزینه برای شما خیلی مسئله مهمی نیست می توانید ازPrestaShop استفاده کنید،و از قالب ها و امکانات کم نظیر آن بهره بگیرید.

نتیجه گیری اگر هدفتان راحتی استفاده و کم هزینه بودن است،Open Cart یک انتخاب طبیعی و معقولانه است.این پلتفرم ویژگی های پیشرفته Magento را ارائه نمی دهد اما راه اندازی و استفاده از آن بسیار ساده است. از سوی دیگرPrestaShop محیط و ظاهری آراسته دارد،اما هزینه های آن میتواند حتی برای فروشگاه های کوچک به سرعت افزایش یابد. هر کدام از این سیستم های مدیریت محتوا قابلیت های منحصر به فردی را ارائه می دهند،و هرکدام برای گروه خاصی از مردم مناسب میباشند،برای بار آخر یک نگاه کلی به هرکدام می اندازیم: Magento :بیشترین مقیاس پذیری را بین تمامی سیستم های مدیریت محتوای فروشگاهی را دارد و تعداد قابلیت های حرفه ای آن بسیار زیاد است. OpenCart :ساده ترین سیستم و پلتفرم فروشگاه ساز است و قیمت پایینی دارد. PrestaShop :بسیار مرتب و شکیل است و تعداد زیادی ماژول و قالب های منحصر به فرد در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

مطالب مرتبط

سپتامبر 20, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است