معایب استفاده از قالب های آماده وبسایت

همه ی افرادی که قصد فعالیت در حوزه طراحی وبسایت را دارند،نیاز به توسعه دهندگان وب،برنامه نویس و طراح برای ساخت یک وبسایت ندارند.

استفاده از قالب آماده (Template ) معمولا برای طراحی وبسایت برای کسب و کارهای کوچک یا وبسایت های شخصی آسان و سریع است و همچنین گستره قابلیت هایی که ارائه می دهد زیاد است. قالب های آماده می توانند برای وبسایت هایی که قصد اطلاع رسانی مانند بیو گرافی،نمایش گذاشتن عکس ها یا طرحها را دارندیا وبلاگ ها؛ با ذخیره زمان و بودجه اینکارها را انجام دهند.

قالب آماده چیست؟ صفحه یا مجموعه ای از صفحات از پیش آماده ای می باشند که میتوان عکس ها،ویدئوها متون و اجزای دیگر را تغییر داد و بهینه کرد تا زمانی که یک وبسایت کامل گردد.اضافه کردن،حذف،بایگانی کردن و… از جمله کارهایی می باشند که می توان در این قالب ها انجام داد. این قالب ها اغلب توسط توسعه دهندگان وبسایت نوشته می شود،و مواردی که برای هر وبسایت نیاز است در این قالب ها تعبیه شده است(برای مثال HTML, CSS و هر کدنویسی دیگری که برای کارکرد وبسایت نیاز است).این قالب ها بیشتر برای این به وجود آمده است تا پروسه طراحی سایت برای مردمی که اطلاعات کم یا هیچ اطلاعی از برنامه نویسی ندارند امکان پذیر باشد و این کار را تا حد زیادی راحت تر انجام دهند.

چگونه میتوان یک وبسایت را توسط قالب آماده طراحی کرد؟ مراحل طراحی وبسایت با وجود سیستم مدیرت قالب یا همان سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است.محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس(WordPress )،جوملا(Joomla ) می باشند.طراحان برای کار با سیستم های مدیریت محتوا نیاز نیست تا تمامی موارد تکنیکی  طراحی سایت را بیاموزند،بلکه اکثر مراحل اتوماتیک انجام میپذیرد. با کمترین تعداد کلیک می توان قالب های آماده را نصب کرد و آنها را بدون وارد کردن حتی کوچکترین قطعه کد طبق سلایق طراحی کرد. همچنین تعداد بسیار زیادی افزونه،ماژول و نرم افزار برای این قالب ها در سطح اینترنت وجود دارد که این اجازه را به طراحان میدهد که عملکرد وبسایت خود را بهتر و بیشتر کنند.افزونه ها یا ماژول هایی مانند بهینه ساز موتورهای جستجو(SEO )،تقویت کننده بازاریابی،شبکه اجتماعی،یا حتی در مسائل امنیتی و بی نهایت مثال های دیگر که به طراحان اجازه مانور بیشتر و راحت تر روی این قالب ها را می دهد.

برای استفاده از این قالب ها باید چه کرد؟ – نام دامنه خود را ثبت کنید. – سرویس میزبانی خوب پیدا کنید. – یک سیستم مدیریت محتوا نصب کنید(CMS ) – یافتن،دریافت و نصب قالب آماده وبسایت:تعداد زیادی قالب آماده یا هزینه ای وجود دارد که میتوانید براساس نیاز خود آنها را تهیه کنید. – محتوا شامل متن و کلمات ،لوگو و عکس های خود را جایگذاری کنید. – نصب ویژگی های بیشتر مانند فروشگاه سازها،گالری ها،افزونه های بهینه ساز موتورهای جستجو و خیلی چیزهای دیگر.

اجزا و ساختار معمول یک قالب وبسایت بعد از سالها تجربه و کار در در بخش وبسایت و رشد این صنعت،به مرور زمان این صنعت تکمیل شد و اجزای زیر جزء اجزای جدانشدنی قالب های وبسایت شدند.

عنوان(سر صفحه) مانند خیلی از رسانه ها،عنوان و تیتر خوب میتواند یک صفحه را بسازد و درست کند و برعکس یک سرفصل بد آن صفحه را از بین ببرد.عنوان در مبحث بهینه سازی(سئو)  بسیار پر اهمیت است. استفاده از کلمات کلیدی و یا جملات مناسب در عنوان به همراه تگ <h1> برای رتبه و گرفتن امتیاز مثبت از گوگل موثر است.

سرفصل ها مردم قبل از اینکه مطالعه کنند،اسکن می کنند و نگاه می کنند؛پس ایجاد انگیزه کنید،روی موارد جذاب و زیبا تمرکز کنید.سرفصل ها حقیقتا توانایی جذب و خواندنی تر شدن مطالب را دارند.با یک آزمایش ساده اسکن سرفصل می توان به اهمیت این موضوع پی برد.

تصاویر تصاویرقدرت فوق العاده ای دارند تا بر ضمیر ناخودآگاه تاثیر بگذارند.داستان ها وتصاویر قدرتمند ترین راه برای جلب توجه و ترغیب کردن برای انجام کاری می باشند،ضمن اینکه به راحتی به خاطر سپرده می شوند.اما در مبحث تصاویر هم نباید بهینه سازی را فراموش کرد. بهینه سازی نام فایل عکس ها و استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط در Alt tag عکس ها،حتما باید برای بهبود وضعیت وبسایت در سئو انجام پذیرد.

لیست مرتب شده با شماره یا نمادهای شماره گذاری مانند(بالت) مرتب بودن و زیبایی عنصری جدا نشدنی از هر محیط یا رسانه ای است.یکی از ابزار ساده ای که این وظیفه را انجام می دهد این مرتب کننده ها هستند.همین نقاط یا خط های تیره ساده چشمان کاربران را هدایت می کند و باعث می شود که خواننده از این زیبایی و نظم لذت ببرد. ضمن اینکه گوگل هم علاقه زیادی به این بخش دارد.

عملکرد باید وبسایت را طوری در نظر بگیرید که در عین ساده بودن مفید باشد و خواننده را به فکر فرو نبرد.کاربران هیچ علاقه ای به محتوایی که ذهنشان را درگیر کند ندارند. بدین منظور ساختار،چینش و کلیدهای وبسایت باید به راحتی هدایت کننده کاربران وبسایت باشد.

تا به این جا با قالب های آماده و بخش های اصلی تمامی قالب ها آشنا شدیم.اما قالب های آماده برخلاف داشتن ویژگی های مثبت بالا،معایبی را شامل می شود که دلایل منطقی و بزرگی برای انتخاب نکردن آنها برای وبسایت می باشند.به بررسی کامل این معایب می پردازیم.

معایب استفاده از قالب آماده سایت بسیاری از طراحی های وبسایت ارزان می باشند و دلیل اصلی این طراحی ها ارزان بودن قالب های آماده(Template )است.قابلیت های زیادی که قالب های آماده دارند باعث شده است تا نقاط ضعف آنها که بسیار مهم می باشند دیده نشود. معمولا افرادی که از این قالب ها استفاده می کنند صادقانه به مشتریان خود می گویند که از آنها استفاده کردند؛و وبسایت های متوسطی را برای آنها تولید می کنند.وبسایت های متوسطی که توانایی گسترش پذیری زیادی ندارند و نمی توانند به هدفی که شما و مشتریان شایسته آن هستید برسانند. وقتی کسب و کار و برندی وارد دنیای وب می شود،تمرکز عمده باید بر روی کیفیت محتوای وبسایت باشد.اما بدون داشتن یک وبسایت درست و اصولی محتوای وبسایت نمی تواند به خوبی خدمت رسانی کند.این جمله کاملا درست است که محتوا در وبسایت ها مهم ترین نقش را دارد اما اگر از وبسایت و پلتفرم درستی استفاده نشود امکان سوختن و بی ارزش شدن محتوا وجود دارد.

منحصر به فرد نبودن قالب های آماده وبسایت ها روزانه توسط هزاران کاربر دریافت می شوند. اگر مایل هستید یا نیاز دارید که برای برند خود وبسایتی منحصر به فرد با قابلیت هایی خاص داشته باشید،قالب های آماده برای شما راهگشا نمی باشند.

محدودیت در شخصی سازی این قالب ها را نمی توان بیش از یک حدی تنظیم کرد.و اگر تلاش شود که این قالب تا حد امکان شبیه به نظر کارفرما باشد زمان زیادی که صرف تلاش برای تغییر و شخصی سازی آن می شود بسیار بالاتر از هزینه اولیه آن می باشد. پس اگر نیاز و درخواست های خاص و شخصی چه در ظاهر و چه در عملکرد وبسایت دارید،انتخاب قالب های آماده انتخاب درستی نمی باشد. انعطاف پذیری این قالب ها پایین است.در ابتدا زمانی که وبسایتی را با قالب آماده مشاهده کنید،بسیار زیبا و منعطف به نظر می رسد.در این قالب های آماده می توان رنگ ها را تغییر داد،عکس های شخصی را در وبسایت بارگزاری کرد،فونت ها را تغییر داد و… .اما مسئله اینجاست که هر شخصی نظرات و پیشنهاداتی برای گسترش و توسعه وبسایت خود دارد؛که با این قالب ها پیاده سازی تفکرات صاحبان کسب و کار دشوار و در برخی مواقع غیرممکن است.

پاسخ گویی به اجرای کدها به دلیل آنکه کدهای نوشته شده برای قالب های آماده توسط توسعه دهندگان در سرتاسر دنیا نوشته شده است،پس این تضمین هم وجود ندارد که کدها مطابق با بهترین و به روزترین روش ها نوشته شده اند. ابزارهایی برای سنجیدن کیفیت کدها در اینترنت وجود دارد که میتوان کدهای منبع وبسایت را کپی کرد و سپس آنها را در وبسایت ها قرار داد.وبسایت نمایش می دهد که کدها هیچ مشکلی ندارند یا تعداد خطاهای آن کم یا زیاد است. کد نویسی بد و کدهای اشتباه باعث می شود تا اشکالات و معایب دیگر وبسایت هم بیشتر جلوه پیدا کنند و رفع اشکال آنها کندتر پیش خواهد رفت.

پشتیبانی همانطور که گفته شد این قالب ها توسط افراد مختلفی در دنیا تهیه و تولید می شوند.همچنین معمولا اغلب از افزونه ها وماژول ها برای افزایش امکانات وبسایت استفاده می کنند.این پلاگین(افزونه ها) و ماژول ها و… تنها برای قالب یک وبسایت مشخص تولید نشده است و به صورت عمومی توزیع می شوند و می تواند وبسایت و قالب را دچار عدم ناسازگاری کند و عامل بروز مشکلاتی شود.اضافه بر این ممکن است قالب های آماده و پلاگین های قدیمی یا مواردی که کم دانلود یا استفاده می شوند یا به هر دلیلی از آنها استقبال نمی شود، پس از گذشت مدت زمانی براساس استاندارد، دیگر به روز نشوند و یا حتی به طور کلی از پشتیبانی خارج شوند. ممکن است شما یک شخص با تجربه را برای نصب و مدیریت وبسایت خود استخدام کنید.اگر این مشکلات قالب ها و پلاگین ها وجود داشته باشد،توسعه دهنده توانایی مانور روی وبسایت و رفع ایرادات و پشتیبانی در بهترین حالت را ندارد و وبسایت حالت انعطاف پذیری بالای خود را از دست خواهد داد.

زمان بالا برای پیدا کردن قالب مناسب اگرچه قالب آماده وبسایت در زمان طراحی و کدنویسی زمان زیادی را برای ما ذخیره می کند؛اما در مقابل جستجو برای یافتن قالب آماده ای که بتواند نیازها را تامین کند و در راستای علایق کارفرمایان باشد کاری زمانبر است.خیلی از الزامات و سلایق براساس نظر توسعه دهندگان و طراحان می باشد و شخصی سازی آن طبق نظر کارفرما کاملا شبیه به نظر او نمی باشد،و طراحی این قالب ها برای اینکه تا حد ممکن شبیه به نظر کارفرمایان شود زمان زیادی را می طلبد.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو قالب های آماده براساس یک سری دستورالعمل های سئو و ساختارهای کلی آن طراحی می شوند و ابزارهایی برای تکمیل عملکرد سئو در سیستم های مدیریت محتوای آنها تعبیه می شود،اما مسئله اینجاست که هیچ چیزی در مبحث سئو نمی تواند جای کارایی انسان را بگیرد.برخی قالب های آماده برای صفحه وبسایت عنوان صفحه و توضیحات متا ایجاد می کنند اما کاملا واضح است که عناصر آن به حد کاملی بهینه نمی باشند؛که متاسفانه برخی کارفرمایان به همین سئو ابتدایی وصد البته ناقص بسنده میکنند! قالب های آماده در مورد سئو نمی توانند پیشنهاد ها و ایده های خلاقانه و به روز را ارائه دهند تامنجر به جذب مشتریان و کاربران شود. پس نتیجه میگیریم که اگر یک وبسایت شخصی و یا وبلاگ دارید استفاده از قالب های آماده(Template ) کار به صرفه و صحیحی می باشد اما زمانی که قصد رشد کسب و کار خود و یک وبسایت معتبر فکر می کنید استفاده از قالب های آماده توصیه نمی شود،چرا که در مبحث سئو توانایی رقابت با قالب های اختصاصی طراحی شده را نخواهد داشت.

امنیت پایین امکان کپی برداری و دزدی اطلاعات از وبسایت هایی که با قالب های آماده کار می کنند وجود دارد.در این وبسایت ها،مطالب تنها متعلق به مدیران وبسایت نمی باشد و به راحتی و بدون رعایت حق کپی،می توان از مطالب این سایت ها استفاده کرد.پس این قالب ها امنیت پایینی هم دارند. نکته بعدی اینکه برخی از قالب های آماده موجود در اینترنت،قالب هایی حرفه ای هستند که قفل آنها شکسته شده و کرک شده اند.استفاده از آنها امکان پایین آمدن وبسایت و از بین رفتن تمامی اطلاعات را خواهد داشت.ضمن اینکه به دلیل اینکه کدهای این قالب ها دچار تغییراتی شده، در ادامه روند فعالیت وبسایت نتایج نامطلوبی را برای صاحبان کسب و کار به بار خواهد آورد.

شرکت طراحی سایت آروین کارن با محترم شمردن زمان،هزینه و اطلاعات کارفرمایان همواره ساخت وبسایت ها را مانند ساخت یک ساختمان،از بنا و پایه شروع می کند؛ از طراحی قالب گرافیکی تا پشتیبانی و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو هر کاری که برای داشتن وبسایتی قدرتمند نیاز است را انجام می دهد.یکی از عوامل قدرت وبسایت هایی که توسط شرکت آروین کارن تولید می شود اختصاصی بودن و منحصر به فرد بودن قالب وبسایت برای هر یک از مشتریان است.تفاوت و برتری آروین کارن با سایر شرکت های مشابه هم در همین امر می باشد. تفاوت قالب های آماده با قالب های اختصاصی در این است که استفاده از قالب های آماده اجازه تغییرات بزرگ در وبسایت را نمی دهد اما در قالب های اختصاصی امکان اعمال و جایگذاری هرگونه امکانات و تغییر وجود دارد و براساس سلیقه کارفرمایان طراحی صورت میگیرد. مراحل طراحی اختصاصی وبسایت را در ادامه توضیح خواهیم داد.

تحقیق در ابتدا مشتریان درخواست یک وبسایت برای خود می کنند،اما یک طراح کار خود را از کجا شروع می کند؟این مرحله این اطمینان را به طراح وبسایت می دهد که در طول طراحی مراحل به راحتی و روانی پیش خواهد رفت. همه چیز از تحقیق شروع میشود… بالای 90درصد پروژه های طراحی سایت،در اولین گام تحقیق صورت می گیرد.برخی از این تحقیق ها با مشتریان صورت می گیرد تا نیازهای آنان شناسایی شود.همچنین می توان اطلاعات بیشتری راجع به کسب و کار و رقبای آنان کسب کرد. در دیدار با مشتری،طراح تمامی مسائل و اطلاعاتی که پیرامون وبسایت نیاز است را از او دریافت می کند.این اطلاعات شامل مشتریان هدف وبسایت،اهداف،ایده های خلاقانه مشتری می باشد.همچنین طراح باید نظرات خود را به مشتری اعلام کند و نظر او را راجع به آن ایده بداند.

طوفان فکری حال نوبت به این می رسد که درمورد پروژه دید کلی بدست آوریم و تمامی ایده ها را جمع آوری کنیم؛ بهترین کار اجرای طوفان فکری است.هر ایده یا راهکار که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید،هرچه که از ذهنتان در مورد وبسایت عبور می کند را بنویسید.در آینده می توانید آن ها را فیلتر کنید. این را هم به یاد داشته باشید که محتوا،نوع طراحی وبسایت را مشخص می کند.برای مثال سایت های خبرگزاری به صفحات و رابط های بیشتری نسبت به وبسایت های گالری نیاز دارند.

تصمیم گیری نیازهای تکنیکی قبل از شروع به کار و توسعه وبسایت باید نیازهای تکنیکی وبسایت برآورد شود.این تصمیم ها بر روی بودجه،چهارچوب زمانی و عملکرد کلی سایت تاثیر می گذارد.یکی از این تصمیم ها،در مورد عملیات های زیربنایی است که چه نرم افزاری باید به کار گرفته شود و یا با کدام سیستم مدیریت محتوا،وبسایت باید کار کند. گزینه های دیگر تصمیم گیری عبارتند از:

  • HTML پایه: یک وبسایت استاندارد  بر پایه HTML که تمام صفحات آن به وسیله این کدها به طور دستی نوشته شده اند.استفاده از HTML به تنهایی می تواند انعطاف پذیری وبسایت را کم کند و کارهای زیادی برای پشتیبانی وبسایت به دنبال داشته باشد.پس معمولا این مسئله در طراحی ها رعایت می شود که از HTML به تنهایی استفاده نمیشود و به همراه آن از CSS, JavaScript,  و زبان های دیگر برنامه نویسی استفاده می کنند.
  • استفاده از سیستم مدیریت محتوا:استفاده از سیستم مدیریت محتوا این اجازه را به مشتریان و صاحبان وبسایت می دهد تا بتوانند محتوای خود را بروز کنند یا تغییر دهند.سیستم های مدیریت محتوا نظیر Blogger, WordPress, Joomla و…که به صورت رایگان در سطح وب وجود دارند از سیستم های مدیریت محتواهای شناخته شده می باشند.

یادداشت برداری در این مرحله نوبت به جمع آوری اطلاعات مفید و چکیده است.اطلاعات جمع آوری شده از طوفان ذهنی،ایده ها و تکنیک هایی که به کار خواهد گرفته شد را بر روی کاغذ می نویسیم. در این نوشته باید لیستی از اجزای مختلف سایت،به همراه توضیح اینکه که هر کدام از محتوا در کدام صفحه نمایش داده خواهد شد را درج کنیم.در این لیست باید به صورت جزئی امکاناتی که به کار گرفته می شود نمایش داده شود مانند حساب های کاربری،اظهارنظر ها،انجمن ها و شبکه های اجتماعی،ویدئو ویا عضویت در خبرنامه.

ایجاد WireFrame WireFrame ها خط کشی هایی ساده در طراحی های وبسایت می باشد که هم به طراحان و هم مشتریان این امکان را می دهد تا بر روی اجزای مختلف وبسایت در مورد رنگ آنها،نوع آن قسمت ها و… تمرکز بیشتری داشته باشند. این کار برای اینکه طراحان متوجه شوند که کدام بخش ها نیاز به توجه بیشتر دارند بسیار مفید است.اینکه کدام المان در کدام جایگاه قرار بگیرد و یا چه سایزی داشته باشد هم از نتایج بسیار مفید این کار است. برای برخی از پروژه ها ممکن است WireFrameهای مختلفی برای محتواهای گوناگون وجود داشته باشد. تماس با ما،درباره ما و صفحات گوناگون دیگر که متن ها و لایه های مختلفی دارند نسبت به صفحات گالری و فروشگاهی WireFrameهای بیشتری می خواهند.چون معمولا WireFrame صفحات گالری و فروشگاهی یکسان و تکراری می باشد و بهتر است در سایتهایی که لایه های مختلف دارند از WireFrameهای مختلف استفاده شود.

طراحی وبسایت زمانی که مشتریان سایت از نوع قاب بندی و WireFrame احساس رضایت کردند زمان شروع طراحی سایت است. فوتوشاپ عمومی ترین و محبوب ترین ابزار برای ساخت و طراحی های گرافیکی است.صفحات وب باید براساس محتوای وبسات طراحی شود،نیازها برای محتوا را ببینیم سپس صفحات را برای سایت طراحی کنیم. نکات مهمی که باید در طراحی مدنظر باشد: رابط کاربری و جهت یابی مناسب؛که به مدد این ویژگی کاربران به راحتی به بخش های اصلی یا مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. نوشتار واضح؛به دلیل اینکه مشتریان و کاربران وبسایت به راحتی بتوانند در وبسایت مطالعه داشته باشند و بازهم وبسایت شما را برای بازدید در آینده انتخاب کنند. طراحان معمولا برای اینکه بررسی اجمالی از قرارگیری محتوا داشته باشند و محتوا را از دید کاربر رویت کنند،متن یا عکسی به صورت موقت در وبسایت قرار می دهند تا طرز قرارگیری اجزا را مشاهده کنند.

ساخت صفحات وب زمانی که طراحی انجام شد،حالا زمان آن است که طراحی گرافیکی لایه ها توسط کدهای HTML و CSS به صفحات وب واقعی تبدیل شوند.اغلب طراحان وب سایت از توسعه دهندگان وب سایت کمک می گیرند. توسعه دهندگان کمک می کنند تا طراحی وبسایت واقعی تر و کارایی بیشتری داشته باشد.همچنین آنها به طراحان راجع به مسائلی مانند ویژگی هایی که وبسایت باید داشته باشد،یا ویژگی هایی که مشتریان خواسته اند که آیا برای وبسایت مفید است یا خیر،مشاوره می دهند. نرم افزارهایی مانند Dreamweaver به طراحان کمک می کند تا صفحات را از حالت طراحی و گرافیکی به صفحات وب تبدیل کنند.قابلیت های این نرم افزار مانند Drag & Drop ،عملکردهای آماده و از پیش تعبیه شده و دکمه ها برای افزودن پیوند و عکس این تبدیل را برای طراحان راحت تر می کند.

توسعه وبسایت زمانی که لایه های وبسایت توسط کدهای HTML و CSS تکمیل گشت،نوبت به آن است که توسط یک سیستم یکپارچه شوند.در این مرحله وبسایت آماده بهره برداری می شود. حال قالب باید توسط سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس توسعه داده شود.در این مرحله نیاز است تا برای وبسایت یک نام دامنه انتخاب و ثبت شود و یک سرویس میزبانی اینترنت خریداری شود.(البته بهتر است که خرید هاست یا همان سرویس میزبانی و نام دامنه قبل از شروع طراحی خریداری شود.) پس یکی از کارهای اصلی که باید انجام شود،این دو کار است.به دلیل اینکه ممکن است که این کار کمی زمان ببرد و یا مشکل احتمالی پیش بیاید بهتر است که این دو کار زودتر صورت پذیرد.

ارتقا وبسایت زمانی که وبسایت در اینترنت قرار گرفت،حال باید گسترش داده شود.طراحی زیبا و فوق العاده تا زمانی که کاربری آنرا نبیند بی فایده است.روش هایی که می توان ترافیک را به وبسایت هدایت کرد:

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو.کاری تخصصی است و باید توسط کارشناسان این صنعت انجام شود.شرکت آروین کارن از شرکت های خوش نام و موفق در این حوزه می باشد و می تواند با توجه به پشتوانه خود این اطمینان را به کارفرمایان عزیز بدهد که وبسایت آنها در رتبه های اول گوگل قرار خواهد گرفت. کارفرمایان باید برای جلوگیری از اشتباهات در سئو که عواقب سنگینی در پی دارد،این کار را به سئوکاران مطمئن بسپارند.
  • تبلیغات و بازاریابی در گوگل و یا داشتن بنر در وبسایت های دیگر
  • روش های سنتی و رایج تر مانند تبلیغات چاپی یا تبلیغات دهان به دهان

و روش هایی بسیار مفید که تعداد آنها بسیار زیاد است.

نتیجه اینکه به وسیله قالب های آماده طراحی و پیاده سازی وبسایت در ابتدا کم هزینه تر است و زمان نسبتا کمتری به خود اختصاص می دهد،و طبیعتا رواج بیشتری هم دارد.اما همانطور که مطالعه کردید به خصوص در بخش طراحی سایت احتمالا متوجه این موضوع شدید که چه اندازه امکان توسعه و رشد وبسایت با این روش وجود دارد و در آینده کاری وبسایت،طراحی قالب اختصاصی تا چه حد می تواند راهگشا باشد.قالب های آماده در ابتدا کم هزینه اما برای رشد و پشتیبانی به دلیل انعطاف کم هزینه بالایی خواهند داشت.

مطالب مرتبط

سپتامبر 26, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است