طراحی قالب گرافیکی وبسایت

از زمان انسان های نخستین تا کنون،بشر یک زبان مشترک داشتند و انهم تصویر است.با تصاویر میتوان کلمات و جملات را به سرعت فهماند.عکس گرفتن ممنوع،پارک کردن خودرو ممنوع،عکس غذاها برای معرفی،بیان کردن احساس و… نمونه ای اندک از تاثیر تصویر در زندگی انسانهاست.تصویر با گذشت زمان به یک علم و رشته هنری تبدیل شده است که به علم کلی ان گرافیک گفته میشود.در قرن جدید در مورد گرافیک نرم افزارهای توسعه یافته فراوانی به وسیله شرکتهای مختلف ارائه شده است،که شرکت Adobe سرامد وپیشتاز انهاست. دخالت گرافیک مناسب و زیبا،در جذب مخاطب بخصوص در دنیای دیجیتال و وبسایتها بسیار حائز اهمیت است ومیتواند مخاطب را حتی دلبسته سایت شما کند.گرافیک سایت شامل طراحی ها،عکسها،رنگها،حاشیه ها،فونتها شامل گرافیک هستند.عکسها و طراحی ها تنها نقش تزئینی و زیبایی سایت را ندارند بلکه میتوانند کمک بسزایی برای کمک به رسیدن مخاطب به محتواها ومقصود خود را داشته باشد.گرافیک و طراحی خوب را میتوان مانند یک خانه زیبا در نظر گرفت.خانه ای بزرگ با رنگ دیوارهای مناسب،مبلمان و میزها وباقی وسایل که در جای مناسب خود قرار گرفته اند؛ابزارکاری جذاب بر روی دیوارها و سقف اینمنزل؛همه اینها باعث میشود تا هم خود صاحبخانه و مهمان و افرادی که وارد ان خانه میشوند از ان انرژی مثبت بگیرند و بارها برای خودمان پیش امده که به رفتن و ماندن در خانه برخی از افراد فامیل بیشتر علاقه نشان میدهیم.این اتفاق دلیلی ندارد جز انرژی وحس مثبتی که از ان خانه دریافت میشود.

ظاهر خوب یک وبسایت،همانند ظاهر مرتب یک دفتر کاری یا فروشگاه بسیار مهم است.ظاهر مناسب برای وبسایت باعث میشود تا سایت وکسب و کار حرفه ای تر به نظر برسد،این اتفاق حس اعتماد بیشتر را به دنبال دارد،وحس اعتماد باعث فروش و یا ماندگاری میشود. گرافیک در سایت را میتوان ناظم و اراسته کننده در سایت نام برد.قبل از طراحی سایت ابتدا باید نوع سایت مشخص شود که ایا فروشگاهی است،تجاری،علمی،سرگرمی یا… واینکه مخاطب غالب چه قشری هستند؟بیشتر جنسیت مرد یا زن به وبسایت سر میزنند؟ که تمامی این عوامل و عامل های دیگر در نوع طراحی تاثیر میگذارند که دلایلی علمی وروانشناسی دارد. پس از گفتن این مقدمه به سراغ مبحث طراحی قالب گرافیکی وبسایت میرویم.

قالب وبسایت چیست؟ قالب وبسایت در واقع یک بستر و محیط از پیش طراحی شده است که براساس نوعی که دارد(تجاری،سرگرمی،اتلیه،فروشگاهی یا…) یکسری امکانات وشکل ظاهری پیشفرض و از پیش طراحی شده دارند،که کار طراحان سایت را راحت تر کرده اند.این قالب در اختیار طراحان سایت وبرنامه نویسان وب قرار میگیرد وانها براساس درخواستها و نیازهایی که دارند انرا ویرایش یا تکمیل و یا از ابتدا طراحی مجدد میکنند.نامهای دیگر قالب وبسایت،قالب صفحه وب ویا قالب صفحه گویند.قالب وبسایت یک پل ارتباط دهنده بین محتوا وظاهر سایت با زیرساخت یک وبسایت که شامل زبانهای برنامه نویسی همانند HTML ،CSS  است. در واقع قالب وبسایت یک طرح گرافیکی است که چه به صورت خام وچه به صورت تغییریافته توسط طراح سایت در تمامی صفحات سایت تکرار میشود. در طراحی قالب گرافیکی وبسایت میتوان از متنها با زبانهای مختلف،عکس ها در فرمتها و شکلهای گوناگون(دایره،مربع،مستطیل و…) با دقت بالا،بنرها یا عکس های پس زمینه با کیفیت بالا استفاده کرد.طراحان وبسایت میتوانند تمامی اینکارها و بسیاری از کارهای دیگر را بر روی قالبهای گرافیکی انجام دهند که همه اینها باعث زیبایی سایت و دقت ان با جزئیات بالا میشود؛وجالب تر از ان اینست که هیچ نیازی به دانستن علم برنامه نویسی نیست.حتی برخی قالبهای اماده هستند که افرادی که فقط میخواهند یک سایت کوچک و اولیه داشته باشند یا یک وبلاگ جهت اطلاع رسانی یا اتاق فکر وانجمن انلاین وکارهایی از این دست،میتوانند با کمی اموزش انهارا طراحی و استفاده کنند. اما طراحی های حرفه ای وهدفمند وسوداور به همین سادگی نیست ونیازمند فنون طراحی قالب گرافیکی میباشد.طراحی اولیه قالب گرافیکی مناسب مستلزم حضور حداقل یک طراح سایت،یک برنامه نویس وب ویک گرافیست اشنا با فوتوشاپ و یا کورل است.یک وبسایت حرفه ای نشانه ای از اعتبار،تجربه وتوانایی شما برای مشتری است. پس دریافتیم که طراحی قالب گرافیکی وبسایت مقوله مهم و حیاتی در کشاندن  بازدید کننده به داخل وبسایت میباشد؛به طور میانگین یک بازدیدکننده در 20ثانیه  تصمیم میگیرد که در سایت بماند و ادامه فعالیت و زمان خود را در اینجا صرف کند یا خیر.موارد اصلی که در گرافیک طراحی حرفه ای مهم هستند به این ترتیب میباشند: روانشناسی رنگهای مناسب:بسته به گروه سنی،اخلاقی،جنسیتی که با سایت در تماس اند انتخاب میشود و در ماندگاری بیننده در سایت تاثیر مستقیم دارد. استفاده از شماتیک و علائم واضح و مرتبط:سرعت اشنایی بازدید کننده از سایت را بالا میبرد و از گنگی سایت و سردرگمی وی جلوگیری میکند.باید چنان فکر کنیم که گویی کاربران سایت ما برای بار اول است که وارد یک وبسایت میشوند و ما باید مانند شهرک ترافیک برای رانندگان مبتدی،از علائم مناسب برای هدایت بیننده استفاده کنیم. چینش صحیح اجزا:استفاده از منوهای مناسب در مکانهای مناسب،استفاده از منوهای بازشونده یا همان کرکره ای،چینش اصولی و به ترتیب منوها و… حال با توضیحات ارائه شده و اشنایی با اهمیت قالبهای گرافیکی وبسایتها به سراغ تشریح قالبهای وبسایت و مراحل طراحی قالب گرافیکی میپردازیم.برای اطلاعات بیشتر بهتر است بدانید که به قالب پوسته هم گفته میشود. انواع طراحی قالبهای گرافیکی وبسایت:

1-طراحی استاتیک:این طراحی یک وبسایت با عرض ثابت میدهد و اگر اندازه مرورگر را تغییر دهیم،صفحه وبسایت تغییر نمیکند و براساس ان مقیاس در نمی اید پس مقیاس پذیر نیست.این نوع سایتها نسبت به سایتهای دیگر سبک تر و سریعتر است.وبسایتهای استاتیک میتوانند یک صفحه تا هزاران صفحه را پوشش دهند. 2-طراحی دوبعدی(Flat Design ) : یک طراحی ساده و محتوا محور است که از تکنیکهای گرافیکی کم بهره میبرد و ارائه اطلاعات برای این سبک از طراحیها در اولویت است. 3-طراحی داینامیک(پویا): وبسایتهای پویا میتوانند از ساده تا خیلی پیچیده طراحی شوند که بستگی به نیاز مشتری یا مدیر سایت دارد.طراحی وبسایت پویا میتواند با زبانهای برنامه نویسی   .NET , Javascript , PHP , JQuery  و… انجام شود.همچنین همانطور که قبلتر گفته شد به وسیله سیستمهای مدیریت محتوا نظیر WordPress  یا Joomla  اضافه کردن محتوا و مدیریت انها بسیا ر اسان است. 4-طراحی تک صفحه ای(One Page Design ): در این شیوه زمانی که یک فهرست یا دسته را انتخاب میکنیم به جای اینکه مطلب ارائه شده و فهرست در صفحه جدیدی باز شود بلکه در همان صفحه در جای دیگر ان،مطلب را نمایش میدهد.بای مثال شما روی منوی تماس با ما کلیک میکنید،به جای اینکه همان صفحه عوض شود ویا صفحه تماس با ما در برگه جدیدی در مرورگر باز شود؛صفحه ای که در ان هستید شما را کمی پایینتر هدایت میکند و مطلب را نمایش میدهد. 5-طراحی ریسپانسیو(Responsive Design ) : در این طراحی وب در تمامی مرورگرها و نسخه های موبایلی  بدون اینکه به هم ریختگی و یا اسکرول اضافه صفحه وبسایت همانطور که در کامپیوترهای شخصی به نمایش در می اید،تصاویر ارائه میشود.این طراحی به وسیله کدنویسی CSSوHTML انجام میشود.با توجه به اینکه تعداد کاربران استفاده کنندگان از اینترنت که از طریق موبایل وارد وبسایت میشوند از استفاده کنندگان از کامپیوترهای شخصی پیشی گرفته است،لذا به نظر میرسد بکارگیری نسخه موبایلی ناگزیر و الزامی است. 6-طراحی انیمیشنی(Animated Design ) : این سبک طراحی همانطور که از اسمش پیداست دارای تصاویر متحرک و پویاست که باعث جذابیت بیشتر این سایتها نسبت به سایتهای دیگر است.در گذشته ای نه چندان دور در این طراحیها یرای نمایش تصاویر متحرک از فلش استفاده میکردند که باعث سنگینی و کند شدن سایتها میشد،اما امروزه از HTML,CSS  ویا کتابخانه های جاوا اسکریپت استفاده میکنند. 7-طراحی سه بعدی( 3D Design ): نوعی طراحی خاص است که فضای 3بعدی را برای مشتری تداعی میکند و از کیفیت تصویری و جذابیت بالایی برخوردار است.علاوه بر جذابیتهای بصری در چند سبک از سایتها کاربرد ویژه ای دارد.برای مثال میتوان سایتهای فروش بلیط کنسرت را مثال زد که در ان با انتخاب جایگاه خود در سالن،نمایی رو به استیج خواننده برای شما به صورت 3بعدی نمایش داده میشود.

یک قالب وبسایت شامل چه چیزهایی میتواند باشد؟ یک قالب گرافیکی وبسایت میتواند شامل متن،عکس با فرمتهای .jpg , .png , .gif ،پویانمایی , CSS JQuery ،سبد خرید،فرم تماس،تصاویر متحرک واسلایدها،لینک دانلود فایلها برای مثال فایل PDF و پخش کننده های ویدئویی و… تنها بخشی از قابلیتها و ویژگیهای م.جود در یک قالب گرافیکی وبسایت است. طرحهای وبسایتهای مختلف و ویژگیهای بکار گرفته شده در قالبها از مشتری به مشتری متفاوت است.برای همین قبل از اینکه طراحی قالب گرافیکی وبسایت را اغاز کنند،براساس نیازهایی که برای پروژه دارند مانند اسکریپتها و برنامه های مورد نیاز،باید قالب را انتخاب کنند.همچنین متنها و عکسها میتوانند توسط خود طراح و توسعه دهنده ویا مشتری اضافه شوند ویا در صورت نیاز ویرایش ویا کلا تغییر کنند.

در امتداد به توضیح مراحل اصلی و طراحی قالب گرافیکی وبسایت میپردازیم.مراحلی که گفته خواهد شد بسیار مفید و پرکاربرد خواهد بود چه برای تازه کاران و چه برای کسانی که قالب گرافیکی طراحی میکردند اما خیلی با اصول صحیح ان اشنا نبودند.در 12 مرحله به تشریح این موضوع میپردازیم که در کل دنیا تایید شده است و ما انرا به صورت کاملتر و قابلیت فهم بیشتر ارائه میکنیم.فراموش نکنید که طراحی قالب گرافیکی برای وبسایت ها را میشود از ان به عنوان حساس ترین وسخت ترین بخش طراحی یاد کرد.

مراحل طراحی قالب گرافیکی وبسایت

1.تمام تفکرات خود را نوشته کنید قبل از شروع باید ببینید که از کجا میخواهید شروع کنید و به چه چیزی میخواهید برسید و موضوع طراحی شما چیست و چه نوع وبسایتی را میخاهید طرح ریزی کنید.همچنین باید دید که چه انتظاراتی از این سایت است و قابلیتهایی که مشتری میخواهد باید بررسی شود و ایا چیزی که میخاهید طراحی کنید با اهداف و خواسته های مشتری تناسبی دارد؟ باید اولویتهای وبسایت که طراحی ان به شما سپرده شده است مشخص شود،که چه چیزی بیشتر در ان اهمیت دارد،محتوا یا گرافیک یا هردوی انها؛تمامی جملات بالا به دو کلمه ختم میشود و ان استفاده از فنون طوفان افکار است.طوفان افکار یعنی هرچیزی که راجع به موضوعی به ذهنمان میرسد روی کاغذ بیاوریم،هر چیزی که در مورد ان موضوع از ذهنمان عبور میکند.

2.طراحی چارچوب شماتیکی سطح بالا بعد از اینکه مرحله بالا انجام شد نوبت ان است که نوشته های خود روی برگه را مطالعه کنیم و پس از اینکه به نتایج اولیه براساس نوشته های خود رسیدیم،طرح صفحه سایت را روی کاغذ میکشیم.باید خود را جای کاربر بذاریم تا ببینیم میتوانیم به راحتی در وبسایتی که روی کاغذ طراحی کردیم به کاوش بپردازیم.قسمت های مختلف طرح خود نظیر منوهای بالا و پایین،گوشه های سایت،برگه های میانی،دکمه هارا بررسی میکنیم تا ببینیم کاوش در سایت واجزای سایت برای بازدید کننده قابل فهم است؟اگر این مرحله به خوبی انجام شود چشم انداز ظاهر صفحه اصلی سایتی که میخواهید طراحی کنید مشخص میشود.این قابلیت به شما کمک میکند تا سایز های مورد نیاز و مناسب سایت ها را پیدا کنید

3.خرد کردن صفحه وشطرنجی کردن ان(شبکه بندی) این مرحله توسط خیلی از طراحان در داخل کشور همانند مرحله اول انجام نمیشود در صورتی که شماری از دلایل ضعیف بودن سایتها به دلیل طی نکردن این دو مرحله است.شبکه بندی طرح به شما کمک میکند که بتوانید بهتر تشخیص دهید که کدام ویژگیها وامکانات باید در کجای صفحه قرار گیرند.همچنین این مزیت را به شما میدهد که بتوانید یک سایت پویا تولید کنید بدون اینکه دیگر نگران اندازه ها وتغییر دادن سایزها و این دست از مسائل باشید.

4.انتخاب فن چاپ و نوشتار بخش مهم بعدی نوع و فونت حروف وهمچنین رنگهای ان است.پیشنهاد میشود که در طراحی های قالب از بیش از دو نوع حروف(چند نوع فونت و استفاده از رنگهای مختلف در حروف)استفاده نکنید.فونت ها و رنگها باید در عین شکیل بودن خوانا باشند.

5.انتخاب رنگ زمینه انتخاب دامنه ای محدود از رنگها جهت بکارگیری در متون اصلی،رابطهای کاربری(نظیر منوها)،پس زمینه سایت.استفاده بیش از حد از رنگها و تن های رنگ مختلف الزاما به زیبایی سایتها ختم نمیشود بلکه امکان دارد سایت را بسیار شلوغ و نامنظم نشان دهد؛این مطلب همواره مهم است،زیرا سایتی که از رنگها مختلف در صفحات خود استفاده کند،باعث کاهش عملکرد مشتری میشود و مشتری را بعد از اینکه جذب شد و بعد ان باید دنبال مطلب خود بگردد،این اتفاق نمی افتد و مشتری مدت طولانی درگیر تشویش و شلوغی سایت است.سایتهای یوتیوپ یا امازون یا فیس بوک را فرض کنید؛در عین سادگی و زیبایی وکاربردهای بینظیر انان،از طیف محدودی از رنگها و گرافیک ساده وبه دور از پیچیدگی خاصی بهره گرفته اند.

6.اجزای سایت را به اجزای ساده تقسیم کردن همانگونه که گفته شد ساده تر بودن ساختار یک سایت موجب گشت وگذار راحت تر و طولانی تر میشود.در عین ساده بودن اما هر قسمت از وبسایت باید برای کاربر یک نقل وداستان داشته باشد و کاربر از ورود به ان بخش احساس بی ارزش بودن و پوچی ان بخش را نکند حتی اگر اشتباه وارد ان قسمت شده باشد.هر لایه و قسمت از وبسایت باید توانایی سخن گفتن و ارائه مطلب مورد نظر واصلی را  به مشتری داشته باشد.البته گفتن این مطلب خیلی اسان است،اما در واقعیت زمانی که میخواهید یک وبسایت را به سادگی طراحی کنید،هنگامی که اجزای مهم و ضروری انهارا میخواهید اضافه کنید مشاهده خواهید کرد که انچنان که تصور میکردید سایت ساده نخواهد شد.

7.در هر پروژه خود را به چالش بکشید هر طراح باید در هر پروژه خود را به چالش بکشد.نواوری کلان همیشه نیاز نیست اما طراح باید بداند چه مواقعی نیاز است دست به نواوری جدید وبزرگ وخلاقیت بزند.چالش یعنی در هر پروژه توانایی معرفی نواوری هرچند که کوچک هم باشد را داشته باشد.

8.اجزا را دوباره اصلاح کنید هر جز برای وبسایتی که طراح در حال طراحی ان است باید طوری در نظر گرفته شود که گویا ان جز تنها جزئی سایت است وباید به بهترین صورت ممکن باشد.اکثر طراحان به دلیل بی حوصلگی یا کمبود زمان به برخی از بخشها اهمیت چندانی نمیدهند و ان بخشها نسبت به بخشهای دیگر دچار ضعف میشوند ودر پایان کارهم به دلیل فراموشی یا کوتاهی،ان بخش هارا به همان صورت رها کرده وپروژه طراحی قالب گرافیکی را تمام شده فرض میکنند.به همین منظور توصیه میشود در مراحل میانی طراحی،اجزای سایت دوباره بازبینی و در صورت نیاز انهارا اصلاح کرد.

9.بهترینهارا طراحی کنید؛خودتان را برای بدترین ها اماده کنید نباید فقط حالتهای خیلی خوب را هنگام استفاده کاربر از وبسایت را در نظر گرفت.بلکه باید فرض را بر این بگذاریم که امکان دارد کاربرانی هم باشند که با کمترین امکانات میخواهند از سایت ما بازدید کنند.بر فرض کاربر از دستگاهی با اندازه صفحه بسیار کوچک در حال مشاهده سایت است،محتوا نباید به هم بریزد و تصاویر را شکسته ببیند و یا اینترنت بسیار سرعت پایینی دارد،طراحی ما نباید سایت را سنگین و روند بارگذاری ان را اهسته کند.البته این یک قانون در تمامی کارها است که باید وظیفه خود ار به بهترین نحو و با در نطرگرفتن سخت ترین شرایط انجام دهیم.

10.تا زمانی که از طراحی خسته نشدید،کارتان را ادامه دهید! اگر از علاقه مندان به این کار بوده باشید ویا قبلا تجربه طراحی را داشته باشید،این حس را داشته اید که هنگامی که  طراحیتان تمام میشود،احساس میکنید که بهترین طراحی دنیاست و به ان افتخار میکنید.امکان دارد انرا به دیگران نشان دهید،در طول روز روز به ان سر بزنید،در صفحه اصلی کامپیوتر شخصی خود قرار دهید.این کارها هم در این مرحله نیاز است.این مرحله یکی از مراحل عجیبو خاص است.طراحان قالب گرافیکی باید این کار را انجام دهند تا طرح خود را در طول روز ببینند تا ایده های جدید به ذهنشان برسد و انهارا در صورت نیاز اضافه کنند،وقسمت هایی که به نامناسب بودن ان پی بردند را حذف کنند.این عمل و عجین شدن با طرحتان بعد از مدت کوتاهی شما را خسته میکند وحتی شما را از ان متنفر میکند؛این نشانه یعنی طرح شما به مرز پختگی رسیده است.این مرحله خاص،طراحی شما ارخم خاصتر میکند.

11.طرح های اولیه را با مشتریان خود  به اشتراک بگذارید. طراحی قالب یک پروسه تعاملی است.شما باید بعد از اینکه طرح خود را به مرحله پختگی رساندید وقبل از اینکه انرا تکمیل کنید؛ اطمینان حاصل کنید که نظرات ومفاهیم و برداشتی که شما از صفحات سایت دارید با مشتری یکی است.البته یک مسئله مهم که در تمامی کارهای تعاملی با مشتری یکی است،این موضوع است که وقت زیادی صرف حرف زدن نکنیم و حساس شدن بیش از حد روی این موضوع نداشته باشیم واز تماس و ملاقات های مداوم پرهیز کنیم.چرا که این موضوع میتواند به شدت وقت گیر باشد وهمچنین مشتری را خسته وکلافه کند. این عمل که شما زودتر از تکمیل طرحتان با مشتری تعامل داشته باشید باعث میشود که با خیال راحت تر به ادامه کارتان بپردازید.در این صورت اگرهم مشتری علاقه به طرح شما نشان نداد،میتوانید با جمع اوری بازخوردها ونظرات او، و اعمال تغییرات جزئی نظر او را جلب کنید. پس باید نه خیلی زود و نه خیلی دیر به سراغ مشتری بروید وطرح اولیه را نشان دهید،و در طول کار گاهی با او مراوده داشته باشید.

12.توسعه دهندگان وب را بهترین دوست خود بدانید. برناه نویسان و طراحان وبسایتها اغلب انسانهای خلاق و فعال و علاقه مند به کارشان میباشند.باید سعی داشت از ابتدا با انها رابطه خوبی داشت و از انها کمک گرفت،نه فقط در زمانی که به انها نیاز پیدا میکنیم،باید از اول پروژه ارتباط را اغاز داشته باشیم.مفاهیم و خلاقیتهای خود را با انان به اشتراک بگذارید تا در پایان نتیجه خوبی دریافت کنید.

به چه ابزارهایی نیاز داریم؟ -به یک نرم افزار ویرایشگر قدرتمند نظیر فوتوشاپ نیاز داریم. -نرم افزار تولیدکننده کد همانند Dreamweaver -شناخت نسبی دستورهای HTML -شناخت نسبی با کدهای CSS استفاده از ویرایشگرهای استاندارد(IE+7 , FireFox ) هر وبسایت حداقل از 4 بخش تشکیل میشود که طراح قالب گرافیکی باید انهارا طراحی کند که شامل بخشهای Header , Content , Sidebar , footer میباشد.

اما همانطور که در ابتدا ذکر شد رنگها تاثیر بسزایی در طراحی قالب گرافیکی وبسایتها دارند.به همین جهت نگاه گذرایی به روانشناسی چند رنگ پرکاربرد می اندازیم تا در طراحی هرچه قوی ترقالب،طراح را همراهی کند. رنگ مشکی: رنگ سلطه است.معمولا سیاه به عنوان  رنگ ترس و شیطان و نمایش شخصیت های خطرناک و وحشت انگیز مورد استفاده قرار میگیرد.در اکثر فرهنگها نماد سوگواری و غمگینی نیز میباشد. رنگ همیشه مد وشیک تلقی میشودهمیشه رسمی است و به دلیل کم حجم نشان دادن در صنعت مد زیاد مورد استفاده قرار میگیرد. رنگ سفید: نماد معصومیت و پاکی است،با تمامی طیف رنگها سازگار است.در دکوراسیون یکی از بیشترین رنگی است که مورد استفاده قرار میگیرد.اتاقی که به رنگ سفید است امکان دارد بزرگ و جادار به نظر برسد اما خالی و سرد.حس پاکیزگی،ارامش و سرما را انتقال میدهد. رنگ قرمز: گرم ترین،تندترین و پرشورترین رنگ است.باعث بالا رفتن ضربان قلب و تنفس میشود.رنگ عشق است به همین دلیل عاشقان به هم گل قرمز می دهند.حرارت،صمیمیت،شور،هیجانات قوی را بوجود می اورد وتحریک کننده احساس خشم و عصبانیت است. رنگ ابی: ابی رنگ متضاد قرمز است و پیام صلح و ارامش را به دنبال دارد.به دلیل اینکه رنگ اسمان و دریا و اقیانوس است طرفداران زیادی دارد.ارامش بخش است برای همین در اتاقهای خواب از این رنگ استفاده می کنند.نشانه وفاداری است.این رنگ البته میتواند یاس و نامیدی را القا کند. صورتی: رنگ رویایی نام دارد.محبوبترین رنگ بین بانوان و دختران است.استفاده مداوم از این رنگ در محل زندگی یا کار روحیه را تضعیف میکند. رنگ سبز: مظهر طبیعت و سرزندگی است.برای چشم انسان ملایم ترین رنگ است.نشاط اور ودر عین حال ارامش بخش است.نشان دهنده افراد با دقت بالا ونماد ثروت است. رنگ زرد:مانند رنگ قرمز شاد است و جلب توجه میکند.به نظر رنگ خوشبینانه ای است اما دیدن ان به صورت مداوم باعث عصبانیت میشود و مقهور کننده است.باعث افزایش تمرکز میشود و سوخت و ساز بدن را تسریع میکند.

 

آگوست 16, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است