طراحی سایت نیازمندی

نیازمندی ها نوعی تبلیغات محسوب می شود که بیشتر در روزنامه ها، وبسایت ها و برگه ها و روزنامه هایی رایگان عرضه می شوند و در اختیار مردم قرار می گیرند.این تبلیغات بسیار ارزان تر و به صرفه تر از نمایش نیازمندی در رسانه های دیگر نظیر تلویزیون است،هرچند که تبلیغات نمایشی مانند نیازمندی در تلویزیون بسیار گسترده تر است و حجم زیادی از مردم آن را خواهند دید. نیازمندی ها در روزنامه نیازمندی ها در روزنامه ها عموما بسیار کوتاه می باشند،به طوری که گاهی ممکن است طول آنها حتی به یک خط هم نرسد.انتشارات مختلف مانند چاپ اخبار، مجلات یا … معمولا بخش هایی برای نیازمندی ها اختصاص می دهند.این نیازمندی ها در روزنامه ها به صورت دسته بندی شده ارائه می گردد مانند املاک، خودرو، فروش تلفن، اشتغال ،کارهای خدماتی و … .

این نوع تبلیغات اصولا به دو دسته تقسیم می شود: افراد کالاهای شخصی خود را برای فروش یا خدمت رسانی تبلیغ می کنند، یا ارائه نیازمندی توسط شرکت ها که برخی از آنها برای استخدام نیرو نیازمندی را عرضه می کنند. در سالهای اخیر نیازمندی ها گسترده تر شده و پیش به سوی مدرن شدن قدم بر می دارد و از قالب چاپ شدن روی کاغذ به تبلیغات در خدمات کامپیوتری و دیجیتالی، رادیو و حتی تلویزیون تبدیل شده است.

تاریخچه نیازمندی ها بازاریابی به سبک نیازمندی ها در ابتدا تنها برای این بود که خوانندگان مجلات و روزنامه ها برای تبلیغ آیتم ها پدید آمد. پیش از رونق و همه گیر شدن اینترنت،دز سال 2000، تبلیغات نیازمندی ها به صورت چاپی و در نشریات انجام می شد که بیشتر برای امر فروش و در صفحات پایانی نشریات قرار می گرفت.آگهی هایی که مربوط به محل و منطقه جغرافیایی خاصی بود در روزنامه های محلی و آگهی هایی که جنبه ملی و کشوری داشتند در روزنامه های کثیرالانتشار ملی منتشر می شد. این آگهی ها معمولا در کادری مستطیل شکل،به همراه عنوانی بسیار کوتاه و توضیح مختصری برای فروش، اجاره یا خرید بود به همراه یک یا چند خط تلفن برای تماس با فرد مورد نظر؛ البته هنوز هم از این سبک نیازمندی استفاده می شود.

تاریخچه وبسایت های نیازمندی نیازمندی ها یا همان تبلیغات طبقه بندی شده به شدت مزایای زیادی را در بر می گرفت. خیلی از شرکت های بزرگ از این نیازمندی ها برای کارهای خود استفاده می کردند و بخشی از هزینه های خود را صرف این کار می کردند. شروع توزیع مدرن و اینترنتی نیازمندی ها در سال 1995 بود.در آن سال 2 شرکت تلاش هایی برای اینکار انجام دادند.اسم اولین شرکت AdOne بود که تعداد بسیار کمی از مردم آن را به یاد دارند.دیگر شرکتی که برای راه اندازی نیازمندی اینترنتی تلاش کرد، Craigslist بود.AdOne یک کسب و کار خدمات رسانی بود که به روزنامه ها کمک می کردتا بخش نیازمندی های خود را در اینترنت و در سایت آنها قرار دهند.اما آنها واقعیتی مهم را درنظر نگرفتند:ا اینکه روزنامه ها به ندرت علاقه دارند تا از سود و منافع بدست آمده از بخش چاپی نیازمندی های خود چشم پوشی کنند. اما در سمت مقابل شرکت Craigslist در 10رتبه اول کسب و کارهای اینترنتی قرار گرفت و به شرکتی سودآور و ارزشمند تبدیل شد. Craigslist تنها کسب و کار بزرگ و موفق در حوزه نیازمندی های اینترنتی نبود.HotJobs یکی دیگر از شرکت هایی بود که آگهی های شغلی را انتشار می داد(در سال 1996 با نام دیگری شروع به کار کرد و دیگری Monster  بود که در سال 1999 کار خود را آغاز کرد. HotJobs در نهایت توسط یاهو خریداری شد و سپس با شرکت Monster ادغام شد.ارزش Monster در حال حاضر 4/1 میلیارد دلار است. در سال 2009 سایت های قدرتمندی روی کار آمدند و تصور می شد که Craigslist هم به خاطره ها سپرده شود اما قدرت این شرکت و اینکه هنوز مدلی شبیه به نیازمندی های دنیای چاپی دارد اجازه نداد که این برند از رده خارج شود. سایت های نیازمندی وبسایت هایی که در آن ها می توان درج آگهی را به صورت آنلاین انجام داد،وبسایت های نیازمندی گفته می شود.هدف اصلی این وبسایت ها در درجه اول ثبت آگهی توسط کاربران آن است و بعد از آن قبول تبلیغات است،پس باید ابتدا تعداد بازدید بالا رود و سپس بتوان روی سود تبلیغات حساب باز کرد. در وبسایت نیازمندی،خدمات، محصولات، اشتغال در دسته بندی و صفحات مختلف ارائه می گردند. وجود سایت های نیازمندی در فضای اینترنت یکی از لازمه های دنیای وب است  و طراحی سایت به درستی و اصولی و به دور از کپی برداری انجام شود، درآمدزایی فوق العاده ای خواهد داشت.

چگونه یک وبسایت موفق نیازمندی را راه اندازی کنیم؟ ساختن یک وبسایت نیازمندی موفق به نظر کاری آسان است.گرفتن یک قالب از اینترنت، پلاگین و افزونه، اسکریپت های PHP و نصب تمامی این موارد وپس از آن سوددهی سایت آغاز می شود. اما متاسفانه باید بگوییم این اتفاق اصلا آن سایتی نیست که بتواند در بلندمدت به سوددهی برسد و برای شما به یک منبع درآمد تبدیل شود. در اینجا قدم به قدم به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک سایت نیازمندی موفق و پرمغز که خدمات مفیدی را به کاربران ارائه می دهد و تعداد آنها را افزایش می دهد و به دنبال آن برای صاحب سایت سود و پول را به همراه خواهد داشت.

گام اول – منحصر به فرد و جدید باشید بی هیچ بحثی،این مرحله مهمترین قدم است، اما معمولا از آن غفلت می شود و همین کار عامل اصلی شکست زودهنگام سایت های نیازمندی می شود. باید منحصر به فرد و تازه باشید، محصولات و خدمات را ارائه دهید که منحصر به فرد باشند یا نیازمندی ها را با روشی متفاوت ارائه دهید،اما باید حواستان باشد که جستجوی ماهانه داشته باشند.اگر بخواهید دقیقا مانند بزرگان این صنعت عمل کنید،به نظرتان شانسی برای خودنمایی خواهید داشت؟ اگر این کار را نکنید، بیشتر زمان خود را تلف کرده اید. اگر روی یک منطقه مکانی یا چند موضوع خاص تمرکز کنید، شانس بیشتری  برای رقابت با غول های سایت های نیازمندی خواهید داشت، برای مثال یک وبسایت نیازمندی برای یک شهر داشته باشید، یا براساس یک کلمه کلیدی خاص سایت را داشته باشید.توصیه می کنیم در ابتدا حتما با چند محصول محدود کار خود را آغاز کنید. این احتمال وجود دارد که بازار شما تحت پوشش وبسایتی دیگرباشد، در اینصورت می توان با روش هایی مانند ترکیب “کلمه کلیدی + مکان رقابت” را در بازار کمتر کنید و منحصر به فرد تر باشید.

گام دوم – قالب ، پلاگین ، یا اسکریپت های خود را نصب کنید بعد از اینکه حوزه تبلیغاتی و موضوع نیازمندی مشخص شد، زمان آنست که اسکریپت ها، افزونه ها و قالبهای سایت را نصب کنید. شخصا پیشنهاد می شود که برای سایت ها نیازمندی از قالب های شخصی که توسط شرکت ها از ابتدا تولید می شود استفاده کنید.شرکت طراحی سایت آروین کارن جزء شرکت هایی محسوب می شود که نه تنها طراحی سایت نیازمندی را با قالب اختصاصی انجام می دهد بلکه برای طراحی سایت تمامی کسب و کارها از قالب های اختصاصی که توسط طراحان قالب برای  هرسایت به طور اختصاصی انجام می شود، استفاده می کند. هر قالب، افزونه و اسکریپت تنظیمات متفاوتی و متنوعی دارند که از طریق آنها می توان وبسایت را به انواع گوناگونی تولید کرد. باید در بخش تنظیمات، سایت را سفارش سازی کرد. برخی کارکردهای سایت را فعال یا غیر فعال کرد و… . به راحتی می توان با سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس و… سایتها را آنطور که میخواهید،داشته باشید. سپس نوبت به مرحله تست می رسد که باید حتما اجرا شود و برای برای آزمایش کردن عملکردهایی مانند ثبت نیازمندی، درگاه پرداخت آنلاین تمرکز و زمان بیشتری به خرج داد.

  • نکته1: انتخاب یک سرویس هاستینگ (سرویس میزبانی) خوب و قابل اطمینان بسیار حیاتی است.این اهمیت از این جهت است که سرعت سایت و بارگزاری آن برای سئو سایت و داشتن حس مثبت و تجربه خوب کاربران جزء مهمترین مسائل است.
  • نکته2: زمان بگذارید و سایت خود را آزمایش کنید و تا حد امکان آن را سفارشی سازی کنید تا از سایت های هم رده خود تمییز باشد.اما یادتان نرود که طراحی و لایه های وبسایت باید ساده باشد و کاربران با آن به راحتی ارتباط برقرار کنند.
  • در ابتدا پیشنهاد تبلیغ و نیازمندی های رایگان را می دهیم تا برای سایت خود مطلب و محتوا جمع آوری کنیم.

گام سوم – سایت خود را پر کنید زمانی که سایت شما آماده است،زمان آن است که آن را از محتوا پر کنید. یکی دیگر از کاربردهای سیستم مدیریت محتوا این است که به راحتی می توان محتوا را داخل وبسایت درج کرد.در سایت نیازمندی ها که تعداد پست ها و کارکردن با محتوا زیاد است،آشنایی صاحبان سایت های نیازمندی با سیستمهای مدیریت محتوا الزامی است.

گام چهارم – ترافیک جذب کنید بدون داشتن ترافیک هدف، وبسایت ارزش چندانی نخواهد داشت.شما باید سایت را در جاهای مختلف ترویج دهید، لینک های آن را در صفحات مختلف قرار دهید و بک لینک سازی کنید تا وبسایت بیشتر دیده شود و بازدیدها بالا برود.

گام پنجم – از وبسایت خود پول بدست آورید بعد از آنکه تعداد کاربران وبسایت بالا رفت و بازدیدکنندگان به طور روزانه از سایت ما دیدن کردند،نوبت آن است که با سایت درآمدزایی کنیم. گام های اشاره شده ممکن است ساده به نظر بیایند،اما برای شروع نیازمندی اینترنتی نیاز به زمان فراوان و پول دارد. اما نکته کار اینجاست که اگر این سایت را از پایه خوب بچینید،شما یک کسب و کار خودکار خواهید داشت که به طور ثابت برای شما درآمدزایی خواهد کرد.

درباره وبسایت های نیازمندی بیشتر بدانیم. این سایت ها یکی از انواع سایتهای تبلیغاتی هستند که به سرعت در حال پیشرفت هستند.این سایت ها طیف گسترده ای از آگهی های رده بندی را ارائه می دهند که بصورت دسته بندی شده در سایت قرار می گیرند.دسته بندی هایی همچون اتوموبیل، مشاور املاک، آموزش، مشاغل، خدمات و… . همانطور که در بالا گفتیم نیازمندی های اینترنتی ارزان می باشند، ودلیل اصلی رشد این وبسایت ها می باشد.این یکی از بهترین راه برای فروش محصولات می باشد. همچنین سن بازدیدکنندگان در سایت های نیازمندی  از اهمیت بالای برخوردار است. وبسایت های نیازمندی های رایگان بیشتر بین مردم در سنین 25 تا 44 سال رایج است.سنین بیشتر که در دسته میانسالان و کهنسالان قرار می گیرند؛ سنین بالای 55 معمولا علاقه به استفاده از اینترنت برای رفع نیاز خود ندارند یا به این روش اعتماد ندارند و یا کارکرد با اینترنت را بلد نیستند.

ارزش سایت های نیازمندی آنلاین طبق آمار سایت های نیازمندی در زمره کسب و کارهای بزرگ قرار می گیرند که وبسایت های بزرگی که آنرا ارائه می دهند سود کلانی برایشان دارد. برای اینکه بیشتر ارزش و سود این سایت را بیشتر درک کنید، بهتر است بدانید یکی از معاونان و موسسان شرکت “OfferUp ” در سال 2016 گفته بود که این انتظار را دارد تا حجم معاملات و تراکنشات مالی در این وبسایت در 12 ماه آینده از مرز 14 میلیارد دلار در مجموع عبور کند! همچنین  شرکت Craigslist موفقیت های قابل توجهی را کسب کرده است،میلیاردها بازدید از سراسر دنیا و قرارگیری و جابجایی 80 میلیون آگهی و نیازمندی در ماه آمار بسیار خوبی برای یک کسب و کار است. در حال حاضر قدرت های اصلی در این حوزه که درآمدهای سرسام آور کسب می کنند وبسایت هایی مانند eBay , Craigslist و وبسایت هایی که با استارت آپ تشکیل شدند نظیر LetGo  و OfferUp می باشند. کدام نوع از نیازمندی ها در سطح وب رایج تر هستند؟ طبق تحقیقی که برخی وبسایت ها انجام داده اند، دسته هایی که بیشترین رونق را دارند استخراج کرده اند و حضور این دسته ها منجر به گسترش کسب و کار و وبسایت ما خواهد شد.این دسته ها جذاب هستند و ترافیک بیشتری را به سمت وبسایت می فرستند. ممکن است شما روی برخی از دسته بندی های محدود تمرکز کرده باشید،همانطور که در بالا اشاره کردیم که در ابتدا بهتر است اینکار را انجام دهید.اما پس از جا افتادن وبسایت،گسترش محصولات و ارائه خدمات به مناطق دیگر جغرافیایی برای سود بیشتر،ارزشمند خواهد بود و منفعت بیشتری در پی خواهد داشت.در ادامه خواهیم گفت که کدام دسته بندی ها باید در وبسایت حضور داشته باشند و توجه بیشتری به آنها شود.این آمار طبق بررسی سایت های بزرگ نظیر Craigslist , eBay , GumTree , OLX بدست آمده است.

  • نیازمندی های مشاورین املاک: تبلیغات و بازاریابی برای خرید، فروش و اجاره منازل،ویلا و آپارتمان
  • نیازمندی شغلی: یکی از نیازمندی های نسبتا پررونق و محبوب.راه حلی فوق العاده مناسب برای بیشتر شرکت های کوچک و متوسط که به دنبال استخدام نیروی انسانیهستند و یا مردمی که به دنبال کار هستند.
  • نیازمندی دوستیابی: البته این دسته می تواند کاملا بحث برانگیز باشد و راه اندازی آن کمی مشکل تر باشد اما مسئله ای که ممکن است این می باشد که این دسته همیشه جزء دسته های محبوب است.
  • بازاریابی خودرو: در اصل، نه فقط خودرو سواری بلکه انواع وسایل نقلیه مدنظر است. دسته بندی که به طور غیرقابل تصوری محبوب است؛این محبوبیت و گرما و بازار داغ در تمامی دسته های خودرو است.
  • نیازمندی های مد: وبسایت هایی که خرید و فروش لباس و لوازم جانبی یکی دیگر از دسته بندی های عالی است.

 

حال نوبت آن است که به سراغ ویژگی هایی که این سایت ها دارند برویم.وبسایت های نیازمندی خوب باید حداقل امکانات زیر را دارا باشند. در ابتدا اولین ویژگی که یک سایت در این زمینه نباید داشته باشد،تکراری و کپی بودن است.در بالا هم گفتیم سایت هایی که به سایت های دیگر خصوصا وبسایت های بزرگ شبیه باشند و محتوا و محصولات یکسان ارائه دهند احتمال موفقیتشان کمرنگ خواهد بود.همچنین در مورد کپی بودن همچنین،سایت نباید با استفاده از محتوای تکراری و کپی شده پر شده باشد.

امکانات حیاتی سایت های نیازمندی

  • مدیریت و دسته بندی آسان و داینامیک آگهی
  • ثبت آگهی به دو دسته رایگان(عمومی) و ویژه که هر کدام شرایط خاصی دارند.
  • امکان مدیریت آیکون ها
  • امکان دسترسی و مدیریت کلمات کلیدی
  • توانایی جستجوی پیشرفته آگهی های نیازمندی ها
  • جستجوی پیشرفته در هر فیلد برای فیلتر کردن انتخاب ها
  • امکان ثبت توضیحات توسط کاربران و تایید مدیران سایت
  • تماس با ما(که در تمامی سایت ها جایگاه ثابت دارد)
  • امکان ویرییش برای کاربران سایت
  • یکی از کارکردهای این سایت ها ثبت بنرهای تبلیغاتی در وبسایت است.توانایی مدیریت آسان بنرهای تبلیغاتی دیگر ویژگی اصلی این سایت ها می باشد.
  • توانایی بارگزاری فایل و عکس توسط کاربران
  • مدیریت پیام ها و ارتباط کاربران مرتبط سایت با یکدیگر
  • امکان فیلتر کردن آگهی ها برای یک استان خاص
  • صفحات جداگانه  برای هر دسته بندی از آگهی ها

شرکت طراحی سایت آروین کارن برای بهبود کارایی این نوع سایت ها،علاوه بر موارد بالا روی گزینه های عمومی تر هم توجه خاصی دارد.البته این موارد باید در تمامی سایت ها رعایت شود:

  • امنیت بسیار بالا (تراکنش ها و وجود اطلاعات کاربران امنیت بالا را برای کاربران میطلبد.)
  • گرافیک و ظاهر منحصر به فرد  و مناسب برای سایت
  • سرعت بالای بارگزاری وبسایت
  • پنل مدیریت آسان با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و آموزش به کارفرمایان گرامی
  • سئو قدرتمند سایت  برای قرار گرفتن سایت در رتبه های بالای موتورهای جستجو
  • بازاریابی اینترنتی مناسب برای معرفی بیشتر کسب و کار

نتیجه گیری نیازمندی های اینترنتی در حال حاضر به سرعت از نیازمندی های نشریات و سایر نیازمنی های چاپی در حال پیشی گرفتن است. در تبلیغات و نیازمندی های آنلاین در وبسایت ها کار خم برای فروشندگان و هم خریداران بسیار آسان شده است؛به فروشندگان اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را در مورد محصول یا خدمت خود ثبت کنند،ارتباط میان فروشنده و خریدار بسیار سریع تر شده است.ایمیل، پیامک(SMS )، تماس تلفنی، تلگرام و… راه هایی هستند که دئ طرف معامله می توانند با هم در ارتباط باشند.

اکتبر 22, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است