طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس (WordPress ) یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است که پایه آن براساس PHP و MySQL نوشته شده است.سیستم های مدیریت محتوا نرم افزار هایی هستند که به وسیله آنها می توان محتوای سایت ها شامل متون، تصاویر، ویدئوها و قسمت های مختلف سایت را تغییر داد یا اضافه و  حذف کرد. برای شروع عملکرد، وردپرس باید ابتدا بر روی یک وب سرور نصب شود،که این وب سرور می تواند بر روی هاست در اینترنت باشد و یا روی یک کامپیوتر معمولی با استفاده از برنامه شبیه ساز هاست صورت پذیرد.در فوریه 2017 طبق آمار مشخص شد که 28 درصد از 10میلیون وبسایت برتر دنیا با وردپرس طراحی شده اند.

WordPress طبق گزارش های داده شده در حال حاضر محبوبترین سیستم مدیریت وبسایت و سیستم وبلاگ نویسی در جهان می باشد،که 60 میلیون سایت را پشتیبانی می کند.وردپرس در 27می سال 2017 توسط موسسان آن مت مولن وگ (Matt Mullenweg )  و مایک لیتل (Mike Little ) انتشار یافت.کریستن سلک ترمولت (Christine Sellek Tremoulet ) دوست صمیمی مولن وگ نام WordPress را برای نام گذاری بر روی این نرم افزار تحت وب پیشنهاد داد.در سال 2004 تغییرات زیادی در طرفداران سیستم های مدیریت محتوا رخ داد و ورد پرس پس از گذشت تنها یک سال پس از تولدش توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند.تا سال 2009 بر طبق گزارش CMS MarketShare وردپرس از قوی ترین نام و برند تجاری در بین سیستم های مدیریت  محتوا بهره می برد. در فوریه 2017 سهم وردپرس در بین سایت هایی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند 7/58 درصد بود. مت مولن وگ اظهار داشته است که حضور وردپرس در حوزه های دیگر از جمله شبکه های اجتماعی، موبایل و نرم افزار را آغاز کرده اند.

توسعه و پشتیبانی Matt Mullenweg و Mike Little هر دو با هم در شکل گیری وردپرس همکار بودند.تیم اصلی توسعه ورد پرس این افراد می باشند:Helen Hou-Sandi, Dion Hulse, Mark Jaquith, Andrew Ozz و Andrew Nacin . وردپرس همچنین برای توسعه خود از جامعه و طرفداران خودش استفاده می کند که شامل تست کننده های داوطلب وردپرس می باشد و هر نسخه ای که وردپرس منتشر می کند را آزمایش می کنند.این گروه دسترسی آزاد به نسخه های بتا و نسخه هایی که به تازگی منتشر می شود دارند.خطاهایی که توسط این افراد شناسایی می شود در یک لیست پستی خاص قرار می گیرند و یا توسط ابزار Trac پروژه ثبت می شود. وردپرس تا حد زیادی توسط جامعه طرفدار خود توسعه یافته است و همچنین ارتباط بسیار نزدیکی با Automattic دارد،شرکتی که توسط خود مت مولن وگ تاسیس شده است. سایت اصلی پشتیبانی وردپرس، WordPress.Org می باشد.این سایت هم از WordPress Codex که یک راهنمای آنلاین برای وردپرس است  و هم یک مخزن به روز برای اسناد و اطلاعات آن است پشتیبانی می کند و هم وظیفه پشتیبانی از انجمن های وردپرس و جامعه فعال آن را عهده دار است.

چرا WordPress ؟ اغلب مردم در دسته بندی وردپرس دچار اشتباه می شوند و خیال می کنند که وردپرس تنها یک پلتفرم وبلاگ نویسی است.البته این در گذشته درست بود اما سالهاست که این پلتفرم به یک سیستم مدیریت محتوای متنوع تبدیل شده است.در گذشته با این پلتفرم فقط می توانست یک وبلاگ ساده ایجاد کرد، اما الان با آن می توان یک وبسایت کاربردی کامل  و برنامه های موبایلی ساخت. بهترین صفت WordPress اینست که استفاده و کارکردن با آن بسیار آسان است و در تمامی موارد و قسمت های آن انعطاف پذیر است.این دلیل اصلی رشد وردپرس و محبوبیت فوق العاده آن است.به دلیل داشتن قابلیت های قدرتمند، بسیاری از برندهای معروف و رده بالا از وردپرس بهره می برند،برند هایی همچون: Time magazine, Google, Facebook, Sony, Disney, Linkedin, CNN, eBay, New York Times اما نگاهی بندازیم به اینکه چرا باید از وردپرس استفاده کنیم.

وردپرس رایگان و آزاد است. وردپرس یک نرم افزار رایگان است، این یعنی شما می توانید آنرا رایگان و به آسانی دانلود و نصب کنید و سپس به تغیرات مورد نظر خود بپردازید.شما می توانید از طریق آن انواع وبسایت ها را طراحی کنید.در بالاتر گفتیم که این برنامه متن باز است، یعنی اینکه هر کسی می تواند کدهای آن را ببیند و آنرا تغییر دهد و با کدها بازی کند. برای وردپرس حداقل 2600 تم  و بالای 31000 پلاگین به طور رایگان در دسترس است.شما می توانید آنها را دانلود کنید و بر روی وبسایت خودتان آنرا نصب کنید. نکته: تم ها و قالب های رایگان و برخی با قیمت های پایین در اینترنت برای دانلود و استفاده عرضه می شوند اما این قالب ها معمولا نمی توانند پاسخگوی نیاز برخی مشتریان باشند؛به همین دلیل شرکت طراحی سایت آروین کارن از ابتدای طراحی سایت، تمامی کارهای آن از جمله طراحی قالب را خود انجام می دهد تا با اطمینان از کدنویسی های انجام شده و انعطاف پذیری بالای طراحی قالب، سایتی مطابق با خواسته مشتری و کیفیت بالا را تحویل وی بدهد. برای شروع کار با وردپرس تنها پیش نیازهایی که نیاز است خدمات میزبانی و نام دامنه است.به دلیل ماهیت متن باز بودن، این نرم افزار آزاد است و هرکسی در جامعه می تواند براساس اهداف و سلایق خود سایت را شخصی سازی کند.در بالا هم اشاره کردیم که برخی از همین مردم به رشد و حفظ وردپرس کمک می کنند و به صورت داوطلبانه مشاوره می دهند و تست می کنند تا ایرادات آن برطرف شود.هر کسی می تواند با پاسخ به سوالات پشتیبانی در انجمن های آنلاین و جاهای دیگر، نوشتن پلاگین، ساختن تم، ترجمه وردپرس و به روز کردن اطلاعات واسناد جز کمک کنندگان به آن باشد. کسانی هم که از وردپرس استفاده می کنند هم می توانند بخشی از این جامعه قدرتمند باشند.می توان از اعضای دیگر این جامعه بزرگ به راحتی کمک گرفت، پلاگین و قالب های رایگان را دریافت کرد و در کل می توان مسائل خود را بسیار راحت تر حل کرد.

استفاده و یادگیری وردپرس آسان است. در حال حاضر وردپرس توسط میلیون ها کاربر در دنیا استفاده می شود و هر روز این تعداد در حال افزایش است؛ و این افزایش دلیل اصلی اش ارتباط راحت مردم با وردپرس و استفاده تقریبا راحت آن می باشد.

استفاده از تم و پلاگین وردپرس را توسعه پذیرتر کرده است. بسیاری از افرادی که با وردپرس کار می کنند نه طراح سایت می باشند و نه برنامه نویس(البته این اتفاق بیشتر در بخش مدیریت محتوا رخ می دهد که به راحتی می توان اجزای مختلف سایت را مدیریت کرد، و برای طراحی سایت به کمی دانش وردپرس نیاز است)،اما بسیاری از افراد قادرند بدون دانش قبلی از وردپرس استفاده کنند و شروع به یادگیری آن کنند. دلیل اینکه چرا وردپرس یک انتخاب و کاندید عالی است اینست که هزاران تم یا همان قالب رایگان برای انتخاب وجود دارد، که تقریبا می توانید سایت خود را آنطور که می خواهید، بسازید.برای وردپرس انواع قالب ها وجود دارد که می توانید براساس نوع کار خود آنها را انتخاب کنید.قالب هایی برای گالری و عکاسی، قالب مجلات، قالب ها برای تجارت الکترونیک، قالب خبری و انواع دیگر وجود دارد که می توانید آن را انتخاب کنید. سفارشی سازی قالب های آماده وردپرس هم آسان است و از طریق پنل کاربری می توان رنگ ها را تغییر داد، لوگو بارگزاری کرد، تغییر پس زمینه، ساختن اسلایدرهای زیبا و بسیاری کار جذاب دیگر که بدون نوشتن حتی یک خط کد می توان انجام داد. وردپرس فوق انعطاف پذیر است و استفاده از پلاگین ها، آنرا بیشتر انعطاف پذیر می کند..دقیقا مانند قالب ها، هزاران پلاگین و افزونه رایگان و حرفه ای وجود دارد و می توان آنها را دانلود کرد و استفاده کرد.  وردپرس نزد موتورهای جستجو محبوب است. وردپرس به وسیله کدهای استاندارد و باکیفیت بالا نوشته شده است و این کدنویسی استاندارد و اصولی باعث می شود تا سایت های وردپرسی برای موتورهای جستجو جذاب تر باشند. سایت هایی که با وردپرس طراحی می شوند برای سئو بسیار مناسب تر هستند و با بهینه سازی موتورهای جستجو قرابت بیشتری دارد.

مدیریت وردپرس آسان است. در داخل وردپرس یک سیستم به روز رسانی وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا پلاگین ها و قالب ها را از پنل و حساب کاربری خود به راحتی به روز کنید.این سیستم به روز رسانی زمانی که نسخه جدیدی منتشر شده باشد، آنرا به شما اطلاع می دهد، و شما می توانید تنها با یک کلیک، قسمتی را که می خواهید به روز کنید.

وردپرس امنیت بالایی دارد و مطمئن است. وردپرس با در نظر گرفتن امنیت توسعه یافته است، بنابراین نشان دهنده امنیت نسبتا خوب هر وبسایتی است که با وردپرس طراحی می شود.هرچند که مانند دنیای واقعی، اینترنت هم دنیایی نامعلوم و غیر قابل پیش بینی است، اما وردپرس تا حد امکان این امنیت را تامین کرده است.

وردپرس انواع رسانه ها را پشتیبانی و اداره می کند. استفاده از این پلتفرم فقط به نوشتن متن محدود نمی شود و به صورت پیش فرض توانایی اجرا و پشتیبانی از محتواهای تصویری، صوتی و ویدئویی را دارد. وردپرس از oEmbed پشتیبانی می کند به این معناست که شما می توانید ویدئوهای یوتیوب، عکس های اینستاگرام، توئیت ها و صوت ها را فقط با قراردادن URL آنها در پست های های خود جاسازی کنید تا کاربران از آن استفاده کنند.همچنین بازدیدکنندگان می توانند در بخش نظرات و کامنت ها همین کار را در سایت شما انجام دهند.

چه راه هایی برای استفاده از وردپرس وجود دارد؟ سایت های زیادی می توانند توسط وردپرس طراحی شوند و استفاده از آن برای اکثر سایت ها بلامانع است.وردپرس را می توان در سایت های زیادی استفاده کرد:

  • هتل ها و اماکن اقامتی
  • وبلاگ ها
  • استفاده به عنوان سیستم مدیریت محتوا
  • گالری
  • سایتهای رتبه دهنده
  • سایت های فروشگاهی
  • سایت های ارائه دهنده ویدئو
  • سایت های عضویت(نیاز به ثبت نام برای انجام کاری دارند مانند ثبت نام برای تور)

البته مثال های بالا تنها بخشی از کارهایی است که می توان با وردپرس انجام داد.

طراحی سایت با وردپرس؛ از کجا شروع کنیم… این بخش را برای آن دسته از کسانی که مایلند به سمت طراحی سایت بروند و یا علاقه دارند که بدانند یک طراح وردپرس از کجا باید شروع کند در نظر گرفته ایم. گام اول – مطالعه وردپرس یک محصول خارق العاده است.سهولت در استفاده، قدرت و انعطاف پذیری از قابلیت های آن بود که گفتیم.ساخت وبسایت و پشتیبانی آن  علمی است که نمی توان به سرعت آموخت و مسئله مهمی که باید آن را در نظر گرفت مسئله زمان است.بدون شک فراگیری علم طراحی سایت زمانبر است و باید وقت زیادی را به آن اختصاص دهید.با این پیش زمینه، قبل از اینکه زمان ارزشمند و انرژی خود را صرف کنید، بهتر است از لحاظ زمانی خود را بسنجید که آیا زمان برای مطالعه دارید یا خیر؟!

گام دوم – انتخاب سرویس میزبانی و نام دامنه خوب تمرکز و دقت در این بخش بسیار مهم است.برای کارائی و بازگشت هزینه و انرژی که برای سایت می گذارید انتخاب نام دامنه بسیار مهم است.مهم است که کلمات کلیدی را در نام دامنه خود بکار ببرید که کاربران در جستجوها راحت تر شما را پیدا کنند.اسمی را انتخاب کنید که احساس می کنید مردم آنرا دوست خواهند داشت و حس خوب در آنها ایجاد می کند،دقیقا مانند انتخاب نام فرزندتان که می خواهید انتخاب کنید برای انتخاب نام دامنه هم اهمیت قائل شوید. ضمن انتخاب نام دامنه مناسب باید پسوند خوبی هم برای آن انتخاب کنید(پسوند به قسمت پایانی نام دامنه می گویند؛مانند Arvinkaren.Com که قسمت ” .Com ” پسوند نام دامنه است).پسوند هایی همچون .Ir, .Com, .Org, .net و بسیاری پسوند دیگر که باید متناسب با کسب و کار خود از آنها استفاده کنید. البته ما توصیه می کنیم که از پسوندهای محبوب تر .Comو .Net یا .Org استفاده کنید.چون سایت هایی که تازه بر روی اینترنت می روند،خیلی شناخته شده نیستند، نداشتن یک پسوند خوب می تواند بازدیدکنندگان را سردرگم کند؛اما داشتن یک پسوند رایج برای پیدا شدن سایت شما راه گشا می باشد. انتخاب نام دامنه: نام دامنه همان URL و نوشته ایست که در مرورگر وارد می کنیم تا سایت مشخصی را مشاهده کنیم.برای انتخاب نام باید نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

  • کوتاه: نام کوتاه هم برای به خاطر سپردن و هم برای تایپ کردن راحت تر است.
  • نام برند: وبسایت شما معرف کسب و کار شماست و نام دامنه شما باید معرف نام تجاری شما باشد.
  • راحت به خاطر سپرده شود:مردم به راحتی فراموش می کنند، نامی را انتخاب کنید که پس از یکبار ورود کاربر به وبسایت، آنرا به خاطرشان بسپارند.
  • جذاب: نام باید جذاب باشد و به زیبایی تلفظ و نوشته شود.
  • برای تایپ کردنراحت باشد و از حروف دشوار استفاده نشود.
  • کلمه کلیدی: این مورد ترجیحا بهتر است که در نام دامنه باشد اما بودن آن ضروری نیست چراکه کلمات کلیدی برای نام های دامنه بسیار اشباع هستند.کلمات کلیدی شاخص و درست یا ترکیبی از کلمات کلیدی را برای سایت خود شناسایی کنید. وجود کلمات کلیدی مرتبط با وبسایت در دامنه برای سئو بسیار مهم است.
  • کلمات مختصر خاص: اگر وبسایت شما راجع به موضوع خاصی است، از کلمات اختصاری و مخفف رایج آن موضوع استفاده کنید.برای مثال برخی سایت هایی که راجع به وردپرس مطلب می گذارند از قطعه WP استفاده می کنند؛ مثلا همین سایت آروین کارن اگر به صورت مطلق در مورد وردپرس مطلب می نوشت، می توانست به صورت “WPArvinkaren.Com” باشد.این قسمت هم در زمره غیرضروری ها قرار می گیرد.

سرویس میزبانی سرویس های میزبانی انواع مختلفی دارند که باید براساس نیاز و وضعیت هزینه ای خود آنها را انتخاب کنید.ما در ادامه فقط به توضیح هاست های اشتراکی (Shared Host ) خواهیم پرداخت.ما به مدیران سایت ها که می خواهند سایت خود را برای اولین بار بالا بیاورند توصیه می کنیم تا از سرویس های اشتراکی استفاده کنند.فرم های دیگر این سرویس ها که تا به حال شنیده اید برای سایت های نوپا خیلی ضروری نیست؛ مانند Virtual private hosting که نیاز به دانش کار کردن با آن را دارد،یا managed WordPress hosting که بسیار گران است.اینها نمی توانند انتخاب های مناسبی برای سایت های جدید شما باشند.پس از رشد کسب و کارتان، میتوانید به این هاست ها فکر کنید که آیا به دردتان می خورد یا خیر. برای بزرگ شدن سایت و جلوگیری از افزایش هزینه ها، این بهترین انتخاب برای شما می باشد. فقط برای انتخاب شرکتی که هاست را ارائه می دهد، از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.اطمینان حاصل کنید که سرورهایی که سایت شما در آن قرار دارد همیشه UP باشند و میزان خاموشی و مشکلات آن در حد صفر باشد؛ سرعت بالایی داشته باشد و بارگزاری سایت را دچار مشکل و کندی نکند؛ خدمات و پشتیبانی مسئولانه، مناسب و تمام وقت داشته باشند.

گام سوم – تنظیمات وردپرس اجزای پنل کاربری وردپرس را بشناسیم. به بخش ادمین وارد میشویم.باید پس از نام کامل دامنه خود، عبارت “wp-admin ”  را وارد کنیم مانند “www.Arvinkaren.Com/wp-admin “.سپس نام کاربری و رمز عبوری را که هنگام نصب وردپرس وارد کردید را بنویسید و به پنل مدیریت بروید.اگر وردپرس فارسی نصب کرده باشید منوی مدیریت وردپرس را در سمت راست مشاهده خواهید کرد و نام اکثر اجزای آنها فارسی خواهد بود.اما ما در ادامه به معرفی اجزای منو انگلیسی و زبان اصلی آن می پردازیم. Themes(Appearances) : به قسمت Theme بروید که در فارسی به آن پوسته(قالب) هم می گویند.در قسمت بالایی صفحه گزینه Add new (افزودن) وجود دارد که می توانید قالب و تم مورد نظر خود را که به صورت فایل زیپ شده است از این طریق آپلود کنید و سپس نصب و فعال کنید تا آن قالب برای کار شما آماده شود. Widgets(Appearances>Widgets) : که به آن در وردپرس فارسی ابزارک می گویند. Widgetها ماژول ها یا قطعه کدهایی هستند که برای کارکرد مشخص و بیشترشدن امکانات سایت شما به جاهای مشخص و تعیین شده ای از سایت اضافه می شوند.سایدبارها، فوتر و هدر جاهایی هستند که می توانند ابزارک ها را بارگزاری کنند.از Widgetهای پرکاربرد می توان به جعبه جستجو، ابزارک آخرین پست های گذاشته شده، آخرین نظرات، بایگانی، دسته بندی ها اشاره کرد.همچنین ابزارک فوتر به شما اجازه می دهد که فوتر خود را به 4 قسمت تقسیم کنید.البته تعداد فوترها، هدر و سایدباری که می توانیم در آنها کار کنیم به قالب ما بستگی دارد. استفاده از تعداد مناسب ابزارک ها و در جاهای مناسب میتواند به بازدیدکنندگان برای رسیدن به هدفشان کمک کند.ابزارک ها بسیار مفید هستند اما قبل از استفاده باید راجع به آنها اطلاعات داشته باشید. Menu(Appearances>Menu) : منوها برای سایت ها بی اندازه مهم هستند.منوها شریان های رسیدن بازدیدکنندگان به محتوای سایت هستند.اگر شما محتوای خوب و غنی تولید کنید اما بازدیدکنندگان سایت نتوانند به آنها به راحتی دست یابند چه فایده ای دارد؟!منوهای بد و رابط های کاربری ضعیف  می تواند امتیاز های بدی برای سایت ما به دنبال داشته باشد(بازدیدکنندگانی که به سایت می آیند و نمی توانند به خواسته خود برسند و یا در پیچ و تاب منوها گرفتار می شوند امکان دارد برای همیشه از سایت ما خارج شوند و دیگر به سراغ آن نیایند). منوهای درباره ما، وبلاگ یا مقالات، تماس با ما و خدمات؛ عناوینی هستند که همیشه باید در منوهای ما حضور داشته باشند.در وردپرس صفحاتی که مایلید در منو باشد، می توانید آن را در بخش منو اضافه کنید.تعداد منو هایی که در جاهای مختلف قرار می دهید به نوع قالب بستگی دارد.منو باید:

  • مختصر و کم باشد
  • بخش های مختلف سایت را در بر بگیرد.
  • بازدیدکنندگان به راحتی در سایت شما حرکت کنند.

Background(Appearances>Background) : وبسایت های گالری که در آنها رسانه های زیاد و سنگینی قرار دارد،غالبا پس زمینه های فوق العاده ای دارند.اگر می خواهید سایت شما از لحاظ بصری زیبا و گیرا باشد، باید از عکس ها و یا رنگ های زیبا در پس زمینه خود استفاده کنید.در کل تعداد رنگ هایی که در سایت استفاده می شود باید 2 الی 3 رنگ باشد.ثابت شده است که تعداد رنگ های زیاد نخواهد گذاشت که بازدیدکننده بر محتوا تمرکز داشته باشد.ساده بودن پس زمینه وبسایت بهترین کار ممکن است.

اضافه کردن پلاگین های جدید(Plugins>Add new ): پلاگین ها اسکریپ ها یا قطعه کدهایی هستند که کارکرد یا کارکردهای ویژه ای را به وبسایت می دهند.برای مثال پلاگین اشتراک محتوا برای شبکه های اجتماعی، این امکان را می دهد تا بتوان محتوا سایت را در پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی قرار داد.تعداد پلاگین هایی که مردم برای بهینه سازی موتورهای جستجو، اهداف امنیتی، انواع فرم ها و… تولید شده است بی نهایت است و شما می توانید از آنها برای ارتقای سایت استفاده کنید.

اضافه کردن برگه(Pages>Add new ): برگه ها به شما اجازه می دهند تا وبسایت خود را به قطعات مختلف تقسیم کنید تا به راحتی و به صورت طبقه بندی شده محتوای خود را ارائه دهید.به وسیله برگه ها شما می توانید قالب های با سبکی خاص برای اهداف مختلف در سایت خود ایجاد کنید.

اضافه کردن محتوا: جمله کلیشه ای “محتوا پادشاه است” را بارها شنیده اید.اما همین جمله می تواند به خیلی از مسائل پاسخ بدهد.با محتوای خوب می توان پادشاهی کرد.

Posts(Posts>Add New) : قلب تپنده وبسایتها. بعد از اینکه تمام کارهای سایت انجام شد،باید سایتتان را با پست ها پرکنید و پست است که سایت شما را زنده نگه می دارد.گفتیم که وردپرس آسان است، یکی از المان هایی که در آن به آسانی انجام می شود، پست گذاری است و همین اتفاق وردپرس را نزد کاربران آن محبوب کرده است. برای پست گذاشتن دو راه وجود دارد: اول اینکه از طریق ویرایشگر بصری وردپرس و دیگری ویرایشگر HTML .شما از راه ویرایشگر بصری می توانید در وبسایت خود پست بگذارید؛ این ابزار به خصوص برای افرادی که تازه شروع کرده اند بسیار مفید است اما بهتر است که کارکردن با ویرایشگر HTML را هم بلد بود چرا که ابزار بسیار قدرتمندی است و کمک می کند تا پست های شما در فرمت درست قرار بگیرند.

Categories(Posts>Categories) : در وردپرس فارسی به نام دسته بندی می باشد.دسته بندی محتوای شما را تقسیم بندی می کند.دسته بندی زمانی مهمتر می شود که وبسایت موضوعات مختلف زیادی را ارائه دهد.

Media(Media>Add New) : تصاویر و ویدئوها هم در کیفیت سایت موثر می باشند.اضافه کردن محتوای رسانه ای هم در وردپرس مانند کارهای دیگری که در آن انجام می شود آسان است.فایل های چند رسانه ای را هم می توان از بخش پست ها و هم می توان مستقیما از قسمت Media Library اضافه کرد.شما می توانید به تصاویر خود، عنوان تصویر، توضیحات و نام را اضافه کنید.

اما در پایان به طور کلی 9 مشخصه بسیار مهمی که در وردپرس وجود دارد را خواهیم گفت و یکبار دیگر مرور خواهیم کرد: 1-وردپرس یک پلتفرم وبلاگ نویسی رایگان و متن باز است. 2- پایه وردپرس براساس زبان قدرتمند php می باشد.(php هم یک زبان رایگان است). 3- به دلیل اینکه تعداد کاربران آن زیاد است و سایت های رده بالا هم از وردپرس استفاده می کنند، تعداد مقالات برای آن بسیار زیاد است و رفع اشکال و فراگرفتن نکات این پلتفرم بسیار راحت است. 4- وجود تم های متفاوت به همراه افزونه ها(پلاگین) های متنوع باعث می شود که سایت های طراحی شده متنوع و تا حدی منحصر به فرد باشند.هرچند که قدرت و خاص بودن آن ها اصلا با قالب های اختصاصی قابل مقایسه نیست اما سایت های خوب و متنوعی با آنها می توان تدارک دید. 5- افرادی که می خواهند وبلاگ طراحی کنند کارشان به مراتب حتی از طراحی سایت با وردپرس هم راحت تر است و حتی با آن درچند ساعت می توان یک وبلاگ خوب ساخت. 6- هزاران پلاگین مانند کامنت یا مجموعه های شبکه های اجتماعی وجود دارد که امکان شخصی سازی وبلاگ را به شما می دهد. 7- وردپرس هم قالب های رایگان دارد و هم قالب های پولی.اگر می خواهید سایتتان موفق ترو خاص تر و قوی تر نسبت به رقبا باشد می توانید از قالب های گران تر استفاده کنید(البته نسبت به هزینه های دیگر طراحی سایت،قالب های ورد پرس هزینه های ناچیزی دارند). 8- وردپرس سیستم پیش فرض به روز رسانی دارد و به روزسانی ها را به طور خودکار به شما اطلاع می دهد و شما می توانید تنها با یک کلیک قسمت مورد نظر خود را به روز کنید. 9- وردپرس به شما بی نهایت دسترسی برای ورود مدیران و کاربران می دهد.یعنی با دسترسی های متفاوت می توانید افراد مختلف مانند وبلاگ نویس، خبرنگار، کسی که عکس های سایت را آپلود می کند و در کل افرادی که در سایت دخیل هستند را به تعداد نامحدود عضو کنید.

نوامبر 1, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است