طراحی سایت آگهی، نیازمندی و خرید و فروش

این سبک از وبسایت ها که ما آنها را به اسم سایت های نیازمندی یا آگهی می شناسیم، نوعی از سایت های تجارت الکترونیک می باشند که محصولات و خدمات و توضیحات آنها توسط شخص ثالث ارائه می شود، درحالی که اطلاعات خدمات و محصولات توسط اپراتورهای این وبسایت ها کنترل و پردازش می شوند.این سبک از وبسایت ها نوع اصلی یک تجارت الکترونیک چند کاناله هستند که روند تولید و خرید و فروش را آسان می کنند.

در سایت های آگهی معمولا معاملات و درخواست های مشتریان توسط اپراتورهای این سایت ها بررسی می شوند و سپس ارتباط آنها را با فروشندگان برقرار می کنند.سایر قابلیت های این سایت ها می توان به حراج، پیش فروش، مبادله کالا با کالا، سفارش و تبلیغات موردنظر اشاره کرد.این سایت ها به کاربران خود اجازه می دهند تا خدمتی یا محصولی را در سایت ثبت کنند و آن را به تعداد زیادی معرفی کنند و ارائه دهند.

به طور کلی چون ارائه دهندگان آیتم ها طیف وسیعی دارند، در انتخاب افراد برای محصولات دست خریداران هم نسبت به فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی هم بازتر است و آنها قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت.به دلیل اینکه فروشندگان مختلفی دراین سایت ها وجود دارندو فضا بسیار رقابتی است، قیمت ها هم در این سایت ها کاملا رقابتی و پایین تر است. از سال 2014 و از زمانی که این سایت ها سازماندهی شدند، افزایش و رشد چشم گیری داشتند.برخی از آنها طیف گسترده ای از محصولات را که مشتریان عموما به آنها نیاز دارند در اختیار عموم قرار می دهند، اما برخی دیگر فقط به طیف خاصی از مشتریان توجه دارند و یک محصول خاص را ارائه می دهند،مانند وبسایت bama.ir که سایت موفقی در حوزه خرید و فروش خودرو می باشد.نه تنها پلتفرم فروش آنلاین در این سایت ها مهم است بلکه رابط کاربری و تجربه و حس کاربر در این سایت ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. مردم بیشتر به دلیل اینکه طیف آیتم های موجود بسیار زیاد و البته به صورت سازمان یافته است و اینکه دسترسی به این محصولات بیشتر است به این وبسایت ها زیاد مراجعه می کنند یا از طریق نرم افزارهایی که این سایت ها دارند به آنها متصل می شوند. چون کاربران سایت موجودی های تامین کنندگان محصولات را به طور الکترونیکی می بینند، و سایت های آگهی هم نیاز به داشتن آن محصول را ندارند و فقط نقش واسطه را ایفا می کنند، و تمام این محصولات فقط توسط فروشندگان ارائه و معرفی می شود.این یعنی زمانی که آگهی چه به صورت عمده و چه به صورت خرده فروشی در سایت قرار می گیرد، اطلاعات به صورت زنده و Real-time می باشد و آنها این  محصولات را به طور قطع دارا می باشند و مسئله ای به اسم عدم موجودی بسیار کم رخ می دهد. اکثر مشتریان مایل نیستند از وبسایت ها یا نرم افزارهایی که چند محصول محدود را ارائه می دهند استفاده کنند.مشتریان به دنبال سایت هایی هستند که آگهی ها و محصولاتشان از یک فروشگاه هم بیشتر باشد.این یکی از ویژگی های حیاتی سایت های آگهی می باشد. البته این بازارهای اینترنتی ضعف هایی را دارند.چون محصولات از طرف تعداد بی شماری از مشتریان برای فروش در وبسایت قرار داده می شود و هر کسی در این سایت ها اجازه فعالیت دارد، ممکن است بسیاری از اطلاعات محصولات  با اصل جنس مطابقت نداشته باشد و یا در تحویل کالا یا خدمت رسانی، از لحاظ زمانی و دیرکرد خریدار با فروشنده به مشکل بخورند.همین مشکلات می تواند مشتریان در این سایت ها را به بدترین شکل غافلگیر کند.ایجاد و مدیریت این وبسایت ها به دلیل حضور هزاران تامین کننده یا فروشنده و در مقابل تعداد زیادی مشتری و همسو کردن آنان با یکدیگر و راضی نگه داشتن همه آنها بسیار مشکل است.اما شرکت طراحی سایت اروین کارن در طراحی سایت های آگهی، نیازمندی و خرید و فروش و البته مشاوره و مدیریت این کسب و کار می تواند کارفرمایان عزیز را همراهی کند و آماده هرگونه همکاری با این عزیزان می باشد. سایت های آگهی عموما به سه دسته تقسیم می شوند:

  • Vertical یا همان عمودی
  • Horizontal افقی
  • یکپارچه و کلی

عمودی سایت های آگهی ورتیکال یا همان عمودی محصولات یکسان اما از منابع مختلف را به مشتریان ارائه می دهند.برای مثال سایت هایی هستند که فقط جواهرات و محصولات مرتبط با آن را از تامین کنندگان و فروشندگان مختلف ارائه می دهند.

افقی سایتهای آگهی افقی محصولات از انواع مختلفی را می فروشند اما آن محصولات با هم ویژگی های مشترک دارند.برای مثال سایت هایی هستند که انواع خودرو را می فروشند اما برای مثال تمامی خودروها یک ویژگی یکسان دارند و آن اینست که تمامی خودروها آلمانی هستند.

کلی کاملا از اسم عنوانش مشخص است.وبسایت های آگهی کلی یا همان Global هرچیزی می فروشند.اکثر وبسایت هایی که ما در این حوزه می شناسیم هم از این نوع می باشند و از نمونه های موفق داخلی می توان به وبسایت های معروف دیوار، شیپور و ایستگاه اشاره کرد.

سایت های آگهی چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟ امروزه در بسیاری از مدلها و انواع تجارت الکترونیک حرکت ها در این جهت انجام می شوند تا سایت ها طوری طراحی شوند تا در عین سادگی بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد و کاربران سایتها به سرعت به مقصود خود دست یابند. طبق گفته اکثر کارشناسان سایت های آگهی و خرید و فروش برای موفقیت باید 3 کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

  • تا حد امکان تنش و اصطکاک میان بخش خرید و فروش را در مورد بحث مالی و نقدینگی کاهش دهیم، و استراتژی قدرتمندی برای این قضیه درنظر بگیریم.
  • بالا بردن سطح اعتماد و شفافیت بیشتر برای تمامی کاربران سایت
  • اقدامات و پلن هایی پیشگیرانه تعبیه شود برای رفع مسائل اجتناب ناپذیری که میان مشتریان و فروشندگان رخ خواهد داد.

کارهای خدماتی و برون سپاری از موارد دیگری که این سایت های آگهی و نیازمندی برای موفقیت بیشتر به آن نیاز دارند انجام دادن برخی کارها و برون سپاری ها مانند سرویس های پشتیبانی IT ، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و بازاریابی می باشد.حضور این خدمات در این دست از وبسایت ها مهم است.

وبسایت های نیازمندی و آگهی و همچنین کاربران آن چه کارهایی باید انجام دهند؟ امروزه تعداد سایت هایی که تبلیغات و آگهی ها را به صورت رایگان روی سایت قرار می دهند کم نمی باشد.این سایت ها امکانات متعددی را برای کاربران خود فراهم می کند که متدهایی مانند تبلیغات، خرید، فروش، بازاریابی و… در سایت می باشد. پست گذاری کاربران در سایتهایی که از رتبه خوبی برخوردار هستند اهمیت دارد.بهترین روش برای فهمیدن رتبه سایت استفاده از الکسا (وبسایت Alexa رتبه کلی سایت ها در وب را مشخص می کند) می باشد و یا می توان از سایت هایی که در صفحات وبسایت موردنظر پیوند داده شده اند این مطلب را به طور تقریبی دریافت کرد. قرار دادن آگهی یا نیازمندی ها در سایت های آگهی و خرید و فروش که رتبه بالاتری دارند باعث می شود تا کاربران روان تر به امور خود بپردازند.کاربران سایت مایلند دایرکتوری و تبلیغات خود را در سایت هایی قرار دهند که پتانسیل مشتری در آن بیشتر است.مشتری بیشتر، دیده شدن بیشتر آگهی ها و نیازمندی ها را در پی دارد.این وبسایت برای خود نکات و شرایطی جهت ثبت کردن یا رد کردن آگهی را دارند.قبل از قرار دادن پست در سایت ها، بهتر است که کاربران شرایط و قوانین سایت ها را مطالعه کنند. زمانی که کالایی قدیمی یا دست دوم در این وبسایت ها قرار می گیرد قیمت پایین تری دارد و به همین دلیل، افرادی که استطاعت مالی خرید جنس آکبند و اصل آن را ندارند، به راحتی می توانند از این سایت ها استفاده کنند.از طرف دیگر استفاده از این سایت ها حتی از فروشگاه های اینترنتی هم راحت تر است و افرادی که دانش کمی هم دارند می توانند برای خرید، فروش و توسعه کسب و کار خود از این سایت ها بهره ببرند. قدم مهم بعدی در قرار دادن نیازمندی در سایت تهیه و ساخت تبلیغ محصول یا خدمت است.اول محصول یا خدمت را معرفی و به دیگران بشناسانید.نوشته کوتاهی که حداکثر 500 کاراکتر باشد که محصول شما را معرفی می کند برایش بنویسید و حتما هم برای محصول و هم خدمت مزایای آن را ذکر کنید. سایت های آگهی و تبلیغاتی این چنینی برای کسانی که رتبه بالایی در بین سایت ها ندارند کمک کننده خواهد بود و همچنین کسانی که شرایط زیر را دارند.

  • برای سازمان ها و کسب و کارهای کوچک که توان مالی برای داشتن وبسایت و بالا بردن آن در رتبه بندی را ندارند.
  • برای افراد مبتدی که به هر گونه منابع ممکن برای کسب و کار خود احتیاج دارند.
  • کسانی که نیاز دارند تا محصول یا سرویس خود را با سرعت هرچه بیشتر بفروشند.

تمامی وبسایت های بزرگ و وب مسترها برای افزایش ترافیک ورودی خود از این تبلیغات استفاده می کنند. اما باز هم اشاره و تاکید می کنیم که این سایت ها نیاز به سئو به بهترین شکل را دارند و به دلیل زیاد بودن محتوا و صفحات، کاری زمانبر و فرسایشی است، اما مطمئنا ارزشش را خواهد داشت.برای مثال وبسایت Sellfree.ir (رایگان بفروش) یکی از کاملترین وبسایت هایی است که بسیاری از المان های موفق سایت های داخلی که بالاتر نام بردیم را در خود جای داده است. این سایت که نمونه کاملی از وبسایت های آگهی، نیازمندی و خرید و فروش است، میتوان از آن همچنین به نمونه کاملی از یک سایت بهینه (سئو) شده یاد کرد. بی شک سئو این سایت قدرتمند زمان بر بوده و همچنین در پشتیبانی سایت این سئو باید ادامه دار باشد اما مطمئنا ارزش این زمان و هزینه را داشته و هم سود خوبی به کارفرمایان “رایگان بفروش” خواهد رساند و هم خدمات بسیار بسیار خوب و کاربردی را به کاربران ارائه خواهد داد. اگر کسی می خواهد که در سایتش فروش صورت بگیرد و از سایت آگهی سود حاصل شود باید به شدت خود را ترویج دهد. در مقابل دیگران هم می توانند به وسیله این سایت ها به کسب و کارشان رونق بدهند و ترافیک به سمت سایتشان سرازیر کنند. تبلیغات و آگهی های رایگان ابزاری بسیار کاربردی و مهم برای ترویج کسب و کار است. با این کار هیچ هزینه ای برای افراد وجود ندارد و اگر خدمت و محصولی منحصر به فرد داشته باشند ممکن است در همان لحظات اولیه نتایج و منفعت ها را مشاهده کنند و مشتریان خود را جذب کنند. پس همانطور که تا اینجا متوجه شدید این سایت ها هم می توانند فروش سایت های دیگر را افزایش دهند و هم اینکه برخی از آنها اجازه می دهند تا دیگران لینک های سایت خود را در پست ها قرار دهند و اینکار باعث رشد ترافیک می شود، که این فوق العادست و به همین دلیل است که  استفاده از این سایت های نیازمندی و آگهی در مبحث سئو بسیار رایج است و خیلی از بازاریابان از آن استفاده می کنند.

5 دلیل اصلی که چرا نیازمندی های آنلاین روز به روز در حال رونق گرفتن هستند؟ 1- تبلیغات رایگان و یا بسیار ارزان 2- دسترسی آسان برای هرکسی که دستگاهی با قابلیت اتصال به اینترنت دارد که می تواند گوشی هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر و لپ تاپ باشد. 3- گاهی اوقات محصولاتی کمیاب را با قیمتی مناسب می توان در آنجا یافت. 4- افرادی که نیاز اورژانسی به فروش محصولی دارند را یاری خواهد داد. 5- اطلاعات کامل و خاص فروشندگان و خریداران در وبسایت وجود دارد که در بسیاری از مواقع خاص مثلا ناراضی بودن و پس فرستادن محصول می توان از آن استفاده کرد.

نیاز های آنلاین سایت های نیازمندی، آگهی و خرید و فروش برای موارد زیر صاحبان این کسب و کار حتما باید از شرکت های طراحی سایت کمک گرفته شود. 1-نام دامنه: نامی خاص و مشخص، راحت برای به خاطر سپرده شدن، منحصر به فرد و نامی که با کسب و کار تبلیغات سنخیت داشته باشد. 2- هاستینگ: شما می توانید در ابتدا از سرویس های ارزان قیمت و اشتراکی استفاده کنید اما با رشد سایت و کسب و کارتان حتما باید از سرویس های میزبانی پرقدرت تر و سریع تر استفاده کنید. شرکت طراحی سایت آروین کارن آمادگی ارائه انواع سرویس های میزبانی پرقدرت با سرعت بالا را دارد. 3- ایمیل: حتما برای سایت یک ارائه دهنده سرویس ایمیل مطمئن با آدرس آی پی اختصاصی تدارک ببینید. دلیل اینکه ارائه دهنده ایمیل باید مطمئن باشد اینست که از این مسئله اطمینان داشته باشیم که تمامی ایمیل ها به دست مشتریان خواهد رسید. 4- اسکریپت نیازمندی: امروزه گزینه های زیادی برای انتخاب نرم افزارهای تحت وبی که سایت های نیازمندی و خرید و فروش را پیاده سازی می کنند وجود دارد. می توان از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS ) مانند وردپرس یا جوملا و افزونه های آنها استفاده کرد و یا از اسکریپت های آماده یا حتی از ابتدا وبسایت را به طور اختصاصی مانند کاری که شرکت طراحی سایت آروین کارن انجام می دهد، آنرا طراحی کرد و گسترش داد. 5- پیامک های مداوم: انتخاب کردن یک سرویس مطمئن با قیمت مناسب تا تبلیغات اس ام اس را با قیمت مناسب و حجم زیاد به شماره تلفن ها و مشتریان بفرستند. 6- بازاریابی آنلاین: این بخش که به تنهایی یک علم محسوب می شود و حتما باید با کارشناسان این حوزه مشورت داشته باشید. اما برای شروع می توانید تبلیغات خود را در شبکه های تبلیغاتی گوگل یا شبکه های اجتماعی دیگر قرار دهید.

نیازهای آفلاین سایت های نیازمندی، آگهی، خرید و فروش 1- برنامه کسب و کار: برنامه کسب و کار یا همان Business Plan خوب و جامع باید مراحل و ماموریت ها، چشم اندازها و اهداف این کسب و کار را مشخص کند. در این بیزینس شما همیشه باید برای آینده راهبرد داشته باشید. 2- ثبت کسب و کار و برند: ثبت نام تجاری و ثبت وبسایت به گمان برخی کاری اختیاری است اما این تفکر کاملا اشتباه است؛ این کار جزو کارهای الزامی می باشد. سایت ها و شرکت های ثبت شده ارزش و اعتبار بیشتری از نگاه کاربر نسبت به کسب و کارهای ثبت نشده دارند. 3- بازاریابی آفلاین و سنتی: اگر کسی واقعا قصد دارد که در این صنعت موفق باشد، باید روی تبلیغات سنتی هم سرمایه گذاری کند.

10 نکته اساسی برای کسانی که سایت نیازمندی و آگهی خود را به تازگی راه اندازی کرده اند. با رشد و فراگیر شدن اینترنت و تکنولوژی، تمامی کسب و کارها درحال حرکت به سمت فضای آنلاین و اینترنتی می باشند؛ نبودن در این فضای آنلاین ممکن است شما را از رقبا عقب بندازد. اگرچه بسیاری از شرکت ها و افراد  نمیتوانند این کار را به درستی یا در جای درست در فضای اینترنت انجام دهند. یکی از سبک هایی که در این موج تکنولوژی پیشرفت کرده، تبلیغات نیازمندی ها و وبسایت هایی از این دست می باشند.

1-اگر قصد دارید که وبسایت کلی یا همان Global راه اندازی کنید که انواع محصولات در آن خرید و فروش می شود، حتما باید محصول یا خدمتی در وبسایت ارائه شود که منحصر به فرد و خاص باشد تا بتوان با سایت های قدرتمند رقابت کرد. اگر قرار باشد دقیقا همان محصولات با همان سبک سایت را طراحی کنید، خیلی نمی توان به آینده وبسایت امیدوار بود.

2- زمانی که می خواهید تکنولوژی و پلتفرمی برای سایت نیازمندی یا خرید و فروش آنلاین خود در نظر بگیرید، همیشه به یاد داشته باشید که چیزی را انتخاب کنید که به راحتی بتوان در صورت نیاز آن را به روز کرد. اسکریپت ها و قالب های فراوانی در سطح اینترنت وجود دارد که می توان آنها را خریداری کرد یا رایگان دریافت کرد که باید از به روز شدن راحت آن اطمینان حاصل کرد، اما ما به هیچ عنوان این روش را پیشنهاد نمی کنیم.

3- از کارهای کوچک شروع کنید؛ اما به بزرگ شدن و گسترش خود فکر کنید و امیدوار باشید. زمانی را به یاد بیاورید که متولد شده بودید و هیچ یک از کارهایی که بزرگترها می توانستند انجام بدهند، شما قادر به انجام آنها نبودید. خب می توان گفت هر چیز بزرگی ابتدا از کارها و اجزای کوچک تشکیل می شود. اگر شما تمام امکانات و شرایط یک وبسایت را برای نقطه شروع کارتان برنامه ریزی کرده اید، احتمال زیاد شکست خواهید خورد؛ این مسئله خوب است که کارتان را برنامه ریزی کنید حتی به طور کامل برای سایتتان امکانات تمام و کمال درنظر بگیرید اما اجرایی کردن آنها در نقطه شروع کار وبسایت نیازمندی کار غلطی می باشد. شما می توانید به ندرت و با افزایش تعداد کاربران ویژگی ها و ابزارهای دیگری را که در نظر دارید برای سایتتان آزاد کنید و در آن قرار دهید.

4- فقط به اینترنت متکی نباشید، و برای تبلیغات آفلاین و سنتی تر هم پول کنار بگذارید. اگر بخواهید سایت نیازمندی و آگهی خود را در اینترنت گسترش دهید، هزینه بسیار بالایی برای تبلیغات سایت در اینترنت باید در نظر بگیرید، پس بهتر است بخشی از این هزینه را برای تبلیغات آفلاین و شناساندن وبسایت به کاربران محلی خود کنید و  همچنین با کمی گسترش سایت این تبلیغات سنتی را در شهرهای بزرگ دیگر هم انجام دهید.

5- با ویژگی هایی شروع کنید که واقعا نیاز دارید، سپس امکانات را یک به یک اضافه کنید. همانطور که می دانید شما باید کاربران سایت را با ایمیل ها، نظرسنجی ها و انواع تجزیه و تحلیل ها مورد مطالعه قرار دهید و از این راه ها متوجه شوید که چه چیزهایی باعث جذب کاربر و ماندگار شدن آنها در سایت می شود.

6- به سرعت و تجربه کاربر سایت توجه ویژه داشته باشید. امروزه تعداد زیادی از مردم جهان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و از طرفی هم کسی به وبسایت های کند علاقه ای ندارد. U/X یا همان تجربه کاربر(User Experience ) در این سایت ها به پروسه های قرار دادن پست تبلیغاتی در وبسایت یا جستجوی مشتری برای آگهی موردنظر خود می گویند؛ که آیا از لحاظ زمانی و سهولت برای کاربر شرایط خوبی را فراهم می کند یا خیر.

7- ریسپانسیو بودن سایت آگهی و خرید و فروش هم مسئله مهم بعدی می باشد. این وبسایت ها حتما باید ریسپانسیو باشند تا در هر نمایشگر و دستگاه با هر رزولوشن و وضوحی نمایش داده شود. تعداد افرادی که سایت های نیازمندی را با دستگاه های موبایلی خود نظیر تلفن های همراه هوشمند و تبلت مشاهده می کنند بسیار زیاد است.

8- همیشه بودجه بندی و شرح وظایف را در کسب و کار خود داشته باشید. در اینترنت همیشه مواردی همچون طراحی سایت با 100هزار تومان یا طراحی سایت رایگان نیازمندی وجود دارد، اما همانطور که می دانید برای راه اندازی و حفظ یک کسب و کار بیش از این چیزها پول نیاز است. پس همیشه برای کار خود برنامه مالی را در نظر داشته باشید. شرح وظایف هم بدین معناست که یک برنامه مشخص و مدون داشته باشید که چه کارهایی میخواهید انجام دهید و یا چه چیزهایی بسازید یا هر قسمت از وبسایت باید چگونه کار کند.

9- تمامی سایت های نیازمندی که به سایت شما نزدیک است و به این سبک کسب و کار اشاره دارد را سیاحت کنید و نکات مثبت آنها را در سایت خود بکارگیرید، که در بالا چند وبسایت معتبر داخلی را برایتان مثال زدیم. این کار باعث می شود تا بیشتر یاد بگیرید و در بازاریابی برای وبسایت خودتان خبره تر شوید.این گشت و گذارها همچنین می تواند در ارتباط و آشنایی شما با سایت های مشابه و همکاری با یکدیگر برای گسترش کسب و کار اثرگذار باشد.

10- در ابتدا افراد زیادی را برای کارهای مختلف استخدام نکنید، بلکه خودتان و افرادی که در این سایت با شما شریک هستند باید چندین کار را در سایت خودتان انجام دهید.

مطالب مرتبط

نوامبر 18, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است