روش های بررسی سئو سایت

سئو چیست؟ 

SEO (Search Engine Optimization ) اعمالی است که جهت افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی به وبسایت از طریق موتورهای جستجو صورت می گیرد. برای درک بیشتر سئو به موارد زیر توجه کنید: – کیفیت ترافیک.یک وبسایت میتواند از تمامی دنیا بازدید کننده داشته باشد،اما این اتفاق مستلزم یک سری شرایط خاص و گذر زمان است.اگر شما به دروغ کاری را در وبسایت انجام دهید و یا اذهان بازدیدکنندگان را دور بزنید وبسایت شما در دسته وبسایت های ضعیف قرار خواهد گرفت.برای مثال شما اگر یک مغازه خدمات کامپیوتری دارید نباید در توضیحات وبسایت،خودتان را به عنوان یک شرکت بزرگ تولیدکننده سخت افزار یا نرم افزار معرفی کنید.بلکه باید سعی کنید ترافیک و کاربرانی که به وبسایت شما وارد می شوند تنها به خاطر خدمات و محصولات واقعی خود شما باشد.صحت اطلاعات اعتبار وبسایت را افزایش داده و وبسایت در رتبه های بالاتری قرار میگیرد.

– کمیت ترافیک.نمایش بیشتر در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو مانند گوگل موجب بازدید و ورود بیشتر به وبسایت می شود.ترافیک ورودی بیشتر، منفعت بیشتر را به دنبال دارد. – نتایج ارگانیک.نتایج بدست آمده را از داشتن وبسایت به خوبی می گویند.تبلیغات بخش مهمی از وبسایت ها را تشکیل می دهد.بالا بودن میزان ترافیک ورودی به وبسایت موجب مساعد شدن شرایط قبول کردن تبلیغات و سود بیشتر می شود.

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو همان وبسایت هایی نظیر گوگل(Google )،یاهو(Yahoo! )،بینگ(Bing )و… هستند که کاربران متنی در جعبه جستجو آن(Search Box )مطلبی که به دنبال آن هستند را تایپ می کنند و یا به وسیله میکروفون صحبت می کنند تا اطلاعاتی را راجع به آن کلمه یا جمله کسب کنند.موتورهای جستجو هم به سرعت مجموعه ای از وبسایت های مرتبط را در صفحات مختلف به جستجوکنندگان نمایش می دهند.اما تا به حال به پیچیدگی این عملیات دقت کرده اید؟! گوگل یا هر موتورجستجوی دیگری به وسیله خزنده(Crawler ) که در همه آنها وجود دارد،به دنبال اطلاعات و محتوایی مرتبط با عبارت جستجو در اینترنت می پردازند و آنها را جمع آوری می کنند.سپس براساس الگوریتم های خود و میزان ارتباط محتوا،عناوین و کلمات کلیدی در صفحه وبسایت آنها را ایندکس و ترتیب بندی می کند و در خروجی جستجو به کاربران نمایش می دهد. لازم به ذکر است که بهینه سازی های مهم اکثرا در داخل خود وبسایت قرار می گیرند تا بیشتر توسط موتورهای جستجو در نتایج نمایش داده شود.بخش هایی مانند عناوین مطالب،تعاریف متا،کلیدواژه های متا،پیوند های داخلی در محتوای وبسایت و از همه مهم تر محتوا و مقالات از مهم ترین ها برای بهینه سازی و اصطلاحا سئو شدن وبسایت می باشد.

چرا سئو برای وبسایت مهم است؟

شبکه های اجتماعی دیگر روش هایی هستند که می توانند ترافیک ورودی به وبسایت را افزایش دهند،اما موتورهای جستجو اصلی ترین و بهترین روش برای هدایت کاربران به سمت انواع وبسایت های ارائه دهنده اطلاعات،خدمات،محصولات،محتوا یا فایلهایی خاص می باشد. موتورهای جستجو به راحتی مردم را مانند جاده ای هموار در دنیایی بی نهایت به سمت موضوع و هدفی که میخواهند هدایت می کنند.اگر موتورهای جستجو نتوانند وبسایتی را پیدا کنند ،آن وبسایت ترافیک ورودی بسیار زیاد احتمالی را از دست خواهد داد.کلماتی که کاربران اینترنت در جعبه جستجو درج می کنند ارزش بسیار زیادی دارد.تجربه نشان داده است که ترافیک ورودی موتورهای جستجو به وبسایت می تواند یک سازمان یا کسب و کار را به موفقیت برساند یا حتی آن را ورشکست کند! برای همین است که مبحث سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هیچ رسانه و روش بازاریابی مانند موتورهای جستجو نمیتواند به این اندازه کاربران را به سمت وبسایت هدایت کند.سرمایه گذاری در مبحث سئو در حالی که پایین است اما بازده بسیار خوبی خواهد داشت. حال برای تشخیص وضعیت سئو یک وبسایت روش های وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.به شدت توصیه می شود که برای بررسی سئوی وبسایت و رفع مشکلات آن حتما از شرکت های معتبر نظیر شرکت طراحی وبسایت آروین کارن که تجربه شرکت خوشنام دارکوب را یدک می کشد کمک بگیرید.

روش های کلی بررسی و آنالیز سئو وبسایت

  • Primary Analysis
  • Secoundary Analysis
  • Website Activity Methods
  • A/B Testing
  • Report Analysis

روش ها تحلیل و بررسی سئو دارای قدم هایی می باشد که به وسیله آنها می توان وضعیت موجود وبسایت را کاملا ارزیابی کرد و با این اطلاعات میتوانید با اجرای طرح و برنامه ای درست موجب بهتر شدن و پیشرفت وبسایت خود شوید.

Primary Analysis چرخه آنالیز از آنالیز اولیه و اصلی به نام Primary Analysis آغاز می شود.این فاز از بررسی ضروری و نیاز به توجه ضروری قبل از هرکاری از قبیل ایجاد،به روزرسانی و یا حذف کردن محتوا را دارد.اگر این بررسی به درستی انجام شود میتوان وبسایت را از محتوای کپی شده یا تکراری شامل متن،پیوند یا عکس را خالی کرد.البته برای پیشروی درست بررسی ها ها باید با نیازمندی ها و بخش های مختلف کسب و کار مورد نظر آشنا بود؛در این صورت میتوانید ایده های خوب در راستای کسب و کار و پیاده سازی آن در وبسایت خود داشته باشید.

مراحل روش بررسی Primary : – بررسی کلمات کلیدی: بررسی کلمات کلیدی با انواع مختلف مانند کلمات کلیدی دو عبارته(تشکیل شده از دو کلمه)،کلمات کلیدی 3 عبارته،کلمات کلیدی براساس اهداف جغرافیایی و به همین صورت. – بررسی رقبا: برای اینکار می بایست کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبا براساس منطقه جغرافیایی(اولویت وبسایت های داخلی می باشد) مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.اگر برای مثال وبسایتی برای ارائه خدمات فناوری اطلاعات در تهران دارید،باید کلمات کلیدی وبسایت های موفق که در تهران فعالیت میکنند را بررسی و از نکات آن استفاده کرد.البته دسترسی به این کلمات کلیدی به هیچ وجه آسان نیست و باید از متخصصان و شرکت های طراحی سایت موفق نظیر آروین کارن مشورت و کمک گرفت. – بررسی بک لینک های رقبا: یکی دیگر از بخش های مهم Primary Analysis که باید انجام بگیرد،آنالیز پیوندها و بک لینک های داخل و خارج وبسایت است.باید طریقه بک لینک گذاری های رقبا مورد تحلیل قرار گیرد و از نکات مفید آن استفاده کرد. – بررسی الگوریتم های موتورهای جستجو: از سال 2000 تا کنون الگوریتم های گوگل بسیار تکامل یافته شده اند.خصوصا در چند سال اخیر این الگوریتم ها رشد فوق العاده ای داشته اند،و به صورت دوره ای به روز و کامل تر می شوند و ایرادات احتمالی آنان رفع می شود.دو عدد از الگوریتم هایی که بسیار قدرتمند هستند و اگر در بررسی ها و اصلاحات وبسایت اشتباهی رخ دهد،به شدت آن وبسایت را جریمه میکنند،الگوریتم های “پاندا” و “پنگوئن” میباشند.الگوریتم های پاندا و پنگوئن را در ادامه معرفی خواهیم کرد. این بررسی ها مشخص می کند که کدام بخش های وبسایت احتمال این که توسط این دو الگوریتم جریمه شوند را دارند.البته فقط گوگل الگوریتم برای فیلتر کردن ندارد و موتورهای جستجوی دیگر نیز الگوریتم های منحصر به فرد خود را دارا می باشند. الگوریتم پاندا:این الگوریتم در سال 2011  در گوگل متولد شد.وظیفه اصلی این الگوریتم این است که با وبسایتهایی که محتوای ضعیف و هرز دارند مبارزه می کند.این الگوریتم پس از تشخیص ضعیف بودن یا تکراری و کپی بودن محتوای وبسایت،آن صفحه از وبسایت یا کل وبسایت را جریمه و رتبه آن را به شدت کاهش می دهد. الگوریتم پنگوئن:توسط گوگل در سال 2012 منتشر شد.این الگوریتم وظیفه اطلاع دادن وبسایتهایی را به گوگل دارد که از بک لینک های غیرطبیعی و جعلی استفاده میکنند.در مبحث سئو، بک لینک سازی و قرار دادن لینک ها از صفحات مختلف وبسایت در وبسایت های دیگر در افزایش رتبه وبسایت تاثیر بسزایی دارد.اما اگر اینکار به صورت غیر طبیعی و جعلی و خارج از حد انجام شود که روش های مختلفی دارد،این الگوریتم به شدت با آنها برخورد میکند.

Secondary Analysis روش هایی که گفته میشود میتوانند به صورت جداگانه آنها را انجام داد،اما برای بررسی استاندارد و اصولی سئو باید این مراحل به صورت یک چرخه انجام شوند. پس از اینکه مراحل Primary Analysis صورت گرفت حال نوبت انجام دادن فاز بررسی ثانویه یا همان Secondary Analysis میباشد. -دامنه: نام دامنه معرف و ارائه دهنده برند و خدمات وبسایت می باشد.پس بسیار مهم است تا یک نام را انتخاب کنید که معرف کسب و کار شما باشد و در مبحث سئو به وبسایت کمک کند.بررسی مجدد نام دامنه و در صورت نیاز تغییر آن میتواند گام بزرگی برای موفقیت و راحت تر به خاطر سپرده شدن نام وبسایت توسط کاربران شود.اگر در بررسی ها احساس شد که نام دامنه مناسب نیست توصیه میشود با رعایت نکات اصولی آنرا تغییر دهید. نکاتی که هنگام انتخاب نام دامنه باید به آن توجه شود:

  • Protocol(پروتوکول)
  • Sub-Domain name(عبارتی که قبل از نام دامنه می آید)
  • Domain name(اسم دامنه)
  • Top Level Domain(دامنه سطح بالا یا همان پسوند دامنه)
  • Directory
  • Sub directory

http://www.ArvinKaren.Com/Blog/Seo  را برای مثال در نظر بگیرید.

  • http نقش پروتوکول را دارد.
  • www (Sub-domain name)
  • Arvinkaren(اسم دامنه)
  • .Com (Top Level Domain یا همان پسوند)
  • Blog (Directory)
  • SEO (Sub directory)

بهترین کار برای اینکه سئو وبسایت وضعیت بهتری داشته باشد اینست که به پسوندها توجه ویژه ای شود و بیشتر از پسوندهای عمومی و یا پسوندهای منتسب به کشورها استفده شود. – پسوندهای عمومی مانند .Org , .Com , .Info , .net – پسوند های کشوری مانند .de , .fr , .jp , .ir ( .ir پسوند برای وبسایت های ایرانی است.) پس نام دامنه باید جزء دسته کارها و بررسی هایی باشد که حتما انجام شود.برای تطابق بیشتر موتورهای جستجو با وبسایت ما و موضوعاتی که کاربران به دنبال آن میگیرند باید نام وبسایت را در عین کامل بودن و معرف بودن وبسایت کوتاه باشد.همچنین پسوند هم باید با موضوع وبسایت تناسب داشته باشد.برای مثال اگر وبسایتی خدمات آموزشی یا دانشگاهی ارائه میدهد باید از پسوند” .Edu “استفاده شود،اگر وبسایت برای سازمان یا ارگان خاصی میباشد” .Org “،و یا اگر وبسایتی تجاری و بازرگانی دارید بهتر است از پسوند” .Com ” استفاده کنید. اگر قصد دارید وبسایت و کسب و کار خود را در سطح منطقه جغرافیایی خود و محلی گسترش دهید توصیه میشود از پسوندهای ارائه دهنده کدهای ملی مانند همان   .Ir استفاده کنید؛این کار کمک میکند تا وبسایت شما بیشتر برای کاربران منطقه ای نمایش داده می شود.اگر در مکان های جغرافیایی مختلف،دفتر های مختلف دارید می توانید از Subdomainها استفاده کنید مانند: “in.example.com ” یا “us.example.com “. باید سعی شود از کاراکترهای خاص مانند خط ربط یا اعداد یا… استفاده نشود و تعداد کاراکترهای نام دامنه حداکثر 16 عدد باشد. انتخاب نام دامنه زمانی که میخواهید نام دامنه خود را برای اولین بار انتخاب کنید باید نکات زیر را درنظر بگیرید و در بررسی ها و آنالیزهای خود این نکات را مدنظر داشته باشید.یک نام دامنه ایده آل باید:

  • کوتاه
  • راحت برای به خاطر سپردن
  • تا حد امکان دقیقا مانند نام برند باشد
  • شامل کلمه کلیدی اصلی وبسایت باشد
  • تلفظ اسان

زمانی که کلمات کلیدی را موشکافانه برای انتخاب در نام دامنه خود بررسی میکنید باید سه ملاک زیر را حتما مدنظر داشته باشید.

  • برچسب جستجوی محلی
  • برچسب جستجوی عمومی
  • بررسی کلمات کلیدی که رقیبان به کار برده اند.

اگر دقیقا بدانید که وبسایت شما به منطقه جغرافیایی و محلی شما سرویس ارائه می دهد یا به مناطق دیگر هم خدمت ارائه خواهد داد،می توانید کلمات کلیدی مناسب و دقیق تری را انتخاب کنید و این اتفاق باعث می شود تا تعداد نمایش وبسایت در موتورهای جستجو در ماه بیشتر شود.قرار دادن کلمات کلیدی تجربه و افراد خبره ای را نیازمند است چرا که باید در مورد انواع کلمات کلیدی اطلاع داشته باشید.پس حتما درمورد کلمات کلیدی خود بازبینی و تجدیدنظر داشته باشید و حتما آنها را با رقبای خود مقایسه کنید.

-گواهینامه یکی از مهمترین موارد که در وبسایت ها نادیده گرفته می شود دارا بودن گواهینامه امن بودن وبسایت است.داشتن پروتوکول Https هم باعث می شود تا رتبه وبسایت در رتبه بندی موتور های جستجو (Search Engine Ranking Page ) که به آن SERP هم می گویند،ارتقا یابد هم اینکه وبسایت امن تر و خصوصی تر باشد.به این گواهینامه،SSL میگویند.وبسایت هایی مانند گوگل که پروتوکولشان HTTPS است و شمای یک قفل در کنار آن است از SSL استفاده می کنند.در زمان بررسی های وبسایت این مورد هم مد نظر داشته باشید.

-سرور و آدرس IP جدا از عناصری که در بالا ذکر شد یک مورد دیگر بسیار در امر سئو وبسایت بسیار پراهمیت است،آن نحوه میزبانی وبسایت است.اگر مشکلی در میزبانی باشد،به طور قطع روی رتبه بندی تاثیر خواهد گذاشت. در مورد آی پی هم زمانی که چند آدرس دامنه و وبسایت منتسب به یک آدرس IP باشد که اینکار با پروتوکول های شبکه امکان پذیر است؛بازهم رتبه بندی وبسایت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.این به خاطر مسائل DNS در سطح اینترنت می باشد.برای برسی آدرس های IP معکوس و نام های دامنه در سطح اینترنت میتوان از وبسایت IPAddress.Org کمک گرفت.دانستن این موضوع که چه وبسایتهایی در سروری که وبسایت شما قرار دارد میزبانی می شوند بسیار میتواند در مکانیزم سئو موثر باشد،چون آی پی های یکسان از طریق سرورهای یکسان به وبسایت ها داده می شوند.اگر از سرورهای اشتراکی برای سرویس های میزبانی استفاده میکنید این یکی از مهمترین آنالیزها است که باید انجام شود. برای این مسائل پیش نیاید بهتر است موارد زیر قبل از انتخاب سرویس میزبانی تحلیل شود:

  • تصمیم بگیرید که براساس هزینه چه نوع سرویس میزبانی اعم از سرویس های مجازی یا اختصاصی یا اشتراکی…
  • اگر میخواهید از سرویس های میزبانی مجازی یا اشتراکی استفاده کنید  باید بدانید چند وبسایت از IP و سرویس های یکسان استفاده می کنند.
  • باید وضعیت کلی و شرایط وبسایتهایی که در سرور میزبانی می شوند بررسی شود.
  • کلاس IP (کلاس های آدرس آی پی شامل A , B , C , D میباشد) که برای وبسایت استفاده شده را بدانید.
  • از DNS و شرایط آن اطلاعات داشته باشید.

و گامهایی که بعد از انتخاب وبسایت باید آنالیز شود:

  • بررسی پهنای باند ترافیک.
  • جلوگیری از تمامی ربات های موتورهای جستجو.ربات های گوگل فشار زیادی را به دلیل ارسال زیاد درخواست ها به سرور ها تحمیل می کنند.البته سرویس های میزبانی به صورت پیش فرض از کارکردن این ربات ها جلوگیری می کنند.
  • گواهینامه SSL تایید نشده.منقضی شدن،تنظیمات ناصحیح یا عدم تطابق گواهینامه با آدرس دامنه میتواند موجب بروز مشکلاتی شود.پس باید همیشه بررسی شوند.
  • تنظیمات اشتباه میزبانی های مجازی(Virtual Hosting ).این مسئله کاملا به ارائه دهندگان سرویس میزبانی مربوط است.پس سعی کنید هاست را از شرکت های معتبر خریداری کنید؛ شرکت طراحی سایت آروین کارن آمادگی کامل برای مشاوره به کارفرمایان عزیز را جهت مشاوره و انتخاب سرویس های میزبانی را دارد.

A/B Testing شما باید برای این مرحله یک الی دو ماه زمان بگذارید.باید وبسایت را از بالا به پایین بررسی کنید؛این اتفاق اجازه میدهد تا هر قسمت از وبسایت مورد تحلیل قرار گیرد و اشکالات احتمالی هر قسمت مشخص شود.این آزمایش و بررسی مانند موارد قبلی چند متغیره است.

-آنالیز ساختار وبسایت یکی دیگر از فاکتورها برای افزایش کاربران و حس مناسب به وبسایت ساختار کلی و نوع و برنامه ریزی ها جهت رابط های کاربری و جهت یابی ها در وبسایت(Navigation ) می باشد.بسیار مهم است که این جنبه ها را به دقت تحلیل و بررسی کنید تا بتوان کارایی وبسایت را افزایش داد. اعمال زیر شما را در آنالیز ساختار وبسایت یاری خواهد کرد:

  • آنالیز ساختار وبسایت براساس نیازها و دستورالعمل های سئو(نیاز به کارشناسان سئو می باشد.)
  • وارسی کردن سازگاری وبسایت با مرورگرهای مختلف و دستگاه های موبایلی(تخصصی)
  • بررسی UI و رابط کاربری(تخصصی)
  • بررسی جهت یابی و صفحات فرود وبسایت(جستجو>لیست محصول>جزئیات محصول>مرور محصول>خرید)

-آنالیز کلمات کلیدی برای صفحات وب کلمات کلیدی مرتبط با صفحات را به دقت بررسی کنید(نیاز به تجربه بالا دارد).استفاده از تگ های مناسب یکی از موارد تجربی آن است.

-آنالیز تراکم کلمات کلیدی نسبت کلمات کلیدی به تعداد کل کلمات در متن را می گویند.معمولا اکثر سئوکاران توصیه می کنند که این نسبت 5 تا 6 درصد کل متن می باشد.اگر این مقدار به طور چشم گیری بیشتر باشد الگوریتم های گوگل به احتمال این زیاد وبسایت را هرزنامه و اسپم تشخیص داده و آن را به شدت جریمه می کنند.

-آنالیز بک لینک ها یکی دیگر از بررسی های مهم و تاثیرگذار که مربوط به سئوی خارج وبسایت(Off-Page Seo ) است،بررسی بک لینک ها می باشد. ابزار زیادی وجود دارد تا بتوان  پیوندهای do-Follow , را مورد بررسی قرار داد.

-سیستم مدیریت محتوا(CMS )،کد نویسی و فایل های FTP زمانی که میخواهید سیستم مدیریت محتوا را بررسی کنید باید ابزار به کار گرفته شده،به روز بودن آن،افزونه ها و نسخه آنها را بررسی کرد که کاری زمانبر و طاقت فرسا است. آنالیز FTP هم به انجام گام ها  و بررسی موارد زیر احتیاج دارد:

  • فایل های نقشه سایت
  • فایل های پشتیبان(BackUp)
  • Htaccess
  • ربات ها
  • فایل های XML
  • فایل هایPdf, Doc, Image, Video

Report Analysis این قسمت از بررسی یکی از ضروری ترین قسمت ها در چرخه بررسی سئو وبسایت است. در این وهله نیاز به انجام کارها و آنالیزهای زیر می باشد.

  • بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی
  • مدل بررسی ترافیک
  • روش بررسی ترافیک

-بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی موتورهای جستجو از جمله گوگل به کلمات کلیدی اهمیت زیادی می دهند.کلمات کلیدی حتی زمانی که موقعیت جغرافیایی تغییر میکند باید آن ها هم تغییر کنند.زمانی که کلمات کلیدی را بررسی میکنید باید سعی شود در آنها از موقعیت مکانی هم یاد شود،و اگر این اتفاق در URL وبسایت بیافتد اثر مثبت بیشتری خواهد داشت.به طور مثال در کلمه کلیدی طراحی وبسایت آروین کارن در تهران که کلمه تهران تاثیر مثبتی روی سئوی محلی وبسایت دارد. زمان بررسی یا تغییر کلمات کلیدی توصیه میشود نکات زیر انجام شود.

  • حذف فایل های پیشفرض و قبلی
  • حذف اطلاعات کش شده و تاریخچه مرورگر
  • زمانی که درحال بررسی کلمات کلیدی هستید،Gmail, Yahoo! یا هر میل سرور دیگری را باز نکنید.

رتبه بندی وبسایت ها براساس الگوریتم ها و دستورالعملهای موتورهای جستجو تعیین میشوند و تغییر و بروز رسانی این الگوریتم ها که مداوم انجام می شود رتبه وبسایت را دچار تغییر می کنند.این اتفاق را به روشنی می توان در رتبه بندی های وبسایت ها در زمان های مختلف مشاهده کرد.پس همیشه راجع به این موضوع باید به روز بود.

-مدل بررسی ترافیک اگر ایده های خوبی برای مجذوب کردن بازدیدکنندگان وبسایت دارید،میتوانید روی این آنالیز حساب کنید.میزان تعداد کلیک یکی از پراستفاده ترین روش های آنالیز ترافیک است.بدین وسیله می توان بیشترین تاثیرات روی بازدیدکنندگان و مواردی که می تواند آنها را ترغیب به کاری کند را تحلیل کرد و متوجه رفتار و واکنش های آنها شد.میتوان نقاط حساس و موقعیت هایی که بیشتر کلیک شده است را یافت و سپس مواردی که برای اهداف وبسایت اهمیت بیشتری دارد را در آن موقعیت ها قرار داد. روش های بسیار زیادی هستند برای بررسی مدل ترافیکی می باشد اما در حال حاضر اطلاعات در مورد میزان کلیک در این بخش پرکاربردتر است.اساس این نوع بررسی صرفا جمع آوری اطلاعات است و حتما باید دانش لازم در این زمینه را داشت. 4 نوع از اصلی ترین بررسی و تحلیل ها در بخش مدل بررسی ترافیک را خواهیم گفت. -جریان کلیکی: همانطورکه گفته شد نقاط بیشتر کلیک شده را مشخص و برای اهداف دیگر وبسایت از این اطلاعات استفاده می شود. -زمان بندی: زمان بندی بدین منظور است که مشتریان و کاربران چه زمانی را روی هر صفحه از وبسایت می گذارند.بدین وسیله میتوان دریافت که دقیقا بازدیدکنندگان به چه صفحاتی بیشتر اهمیت می دهند و یا علاقه دارند. -وزن: وزن یا شاخص ترافیک به این موضوع اشاره می کند که ترافیک بیشتر کاربران به سمت کدام ساختار و بخش معطوف تر است.بدین وسیله میتوان دریافت که کدام قسمت از وبسایت کاربران را بیشتر جذب کرده است. منبع: دراین آنالیز مشخص می شود که کاربران از کدام منبع وارد وبسایت شده اند.

-روش بررسی ترافیک زمانی که می خواهید ترافیک وبسایت را آنالیز کنید،میتوانید از ابزارهای زیادی که در سطح اینترنت موجود است بهره ببرید؛ابزارهایی مانند Google Analytics یا Bing Analytics . زمانی که آنالیز ترافیک وبسایت را داشته باشید به راحتی میتوانید،میزان ترقی وبسایت خود را درک کنید.

نتیجه گیری چرخه روش های بررسی سئو وبسایت به طور کامل گفته شد.بدون در نظر گرفتن این موارد احتمال اینکه پروژه با شکست مواجه شود بسیار زیاد است.حتی اگر شما وبسایت موفق با سئوی حرفه ای و رتبه خوب داشته باشید،باید در فواصل زمانی نه چندان بلند سئوی وبسایت خود را آنالیز مجدد کنید. سلامت،کیفیت و ترافیک وبسایت مواردی هستند که بیانگر پیشرفت و درست اجرا شدن آنالیز می باشند.داشتن یک سئوی مناسب نیازمند بررسی تمام بخش های وبسایت است. تکنیک های سئو و فعالیت های بازاریابی وابستگی بسیار زیادی به این آنالیزها و بررسی های سئو دارد.با این شاخص ها میتوان تمام جزئیات کوچک و بزرگ را بررسی کرد. در این بررسی نیاز است به محتوا،کدنویسی و ساختار وبسایت توجه شود.تمام این کارها به منظور محبوب شدن وبسایت نزد کاربران و موتورهای جستجو می باشد.با بررسی ها و آنالیز سئو،میتوان به برند و کسب و کار خود اعتبار داد و قدرت وبسایت را در اینترنت افزایش داد. همانطور که متوجه شدید بررسی سئو وبسایت عملیاتی زمانبر،تخصصی و تجربی است.اگر این کار توسط افراد غیرمتخصص صورت پذیرد احتمال بروز اشتباه زیاد است و بروز کوچکترین اشتباه میتواند جریمه های سنگینی در پی داشته باشد.پروسه آنالیز وبسایت همانطور که می تواند نتایج مفید و سودمندی را داشته باشد اما اگر سهوا اشتباهی رخ دهد میتواند نتایج کاملا معکوس داشته باشد.شرکت آروین کارن این تعهد را به مشتریان گرامی می دهد که بدون بروز کوچکترین مشکلی این پروسه پیچیده به بهترین نحو ممکن انجام شود. شرکت دارکوب اخیرا خدمت عیب یابی سئو وب سایت را ارائه نموده است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله عیب یابی سئو سایت را مطالعه نمایید و یا با شرکت دارکوب تماس بگیرید.

 مطالب مرتبط

 

سپتامبر 24, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است