انجام سئو توسط خودم کار درستی است؟!

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

احتمالا شما کلمه سئو را شنیده باشید یا اطلاعاتی درباره آن داشته باشید.اما ما در ابتدا برای آشنایی بیشتر تمامی خوانندگان عزیز به معرفی SEO (Search Engine Optimization ) می پردازیم. عملیات و مجموعه ای از کارها که بدون پرداخت هزینه برای اثرگذاری روی میزان بازدید وبسایت یا یک صفحه از سایت انجام می شود را سئو گویند.

مسئله ای که برای صاحبان کسب و کار یا کارمندان مهم است این می باشد که چگونه می توان از تکنیک های سئو در جهت افزایش ترافیک مرتبط ، افزایش فروش وسود و درآمد بیشتر استفاده کرد که در این مقاله به آن هم خواهیم پرداخت.

چرا باید به سئو اهمیت داد؟ بسیاری از مردم در سطح دنیا برای یافتن اطلاعات یا هر چیز دیگر در اینترنت جستجو می کنند.این حجم از ترافیک و جستجو می تواند برای کسب و کار بسیار مفید باشد؛البته نکته اینجاست که نه فقط میزان بالای ترافیک بلکه ترافیک خاص و هدفمند هم برای هر سایت بسیار حائز اهمیت است. به ذکر یک مثال می پردازیم:فرض کنید شما صاحب شرکتی هستید و می خواهید محصولی را بفروشید.فرض می کنیم که این محصول یک گوشی موبایل می باشد،شما می توانید تبلیغ و بنر محصول خود را روی بیلبورد اجاره ای قرار دهید تا افرادی که از آنجا عبور می کنند آنرا مشاهده کنند،اما بخش اعظمی از مردمی که از آنجا عبور می کنند به آن بیلبورد اهمیت نمی دهند و یا علاقه ای به گوشی موبایل با این سبک و قیمت ندارند.حال اگر شما محصول خود را در اینترنت قرار دهید و روی سئو آن تمرکز داشته باشید،افرادی که علاقه مند به محصول شما باشند در موتورهای جستجو به دنبال گوشی موبایلی که شما ارائه می دهید خواهند گشت و ترافیک مفید ورودی به وبسایت شما سرازیر می شود. مردم در جستجوها معمولا دقیقا به دنبال کسب و کار شما می گردند و کاربران و مشتری ها ارتباط و سنخیت بیشتری با کسب و کار شما دارند که این برای صاحبان وبسایت امتیاز بسیار خوبی محسوب می شود.این اتفاق شانس زیادی برای وبسایت ها ایجاد می کند تا آن دسته از مردم به طور طولانی مدت با وبسایت در ارتباط باشند و برای پاسخ به سوالات،رفع مشکلات خود،خرید،خدمات و… وبسایت شما را به عنوان منبع مطمئن و معتبر می شناسند. خود شما دوست دارید محصولی را که می خواهید خریداری کنید از فروشگاهی باشد که قبلا خرید کرده اید و از آن رضایت دارید یا به سراغ فروشگاهی بروید که آنرا نمی شناسید؟!طبیعتا اکثر مردم مورد اول را انتخاب می کنند.

علم سئو علم و تکنیک سئو بسیار کار حساس و تجربی است؛از این جهت که گوگل به صورت دوره ای الگوریتم های خود را جهت رتبه بندی و لیست کردن وبسایت ها تغییر می دهد.این بدین معناست که افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند باید از دستورالعمل ها و روند گوگل مطلع باشند.برای مثال در سال 2015 گوگل تصمیم گرفت که امتیاز ویژه ای برای وبسایت هایی که نمایش مناسبی در دستگاه های موبایلی دارند(ریسپانسیو) در نظر بگیرد.مطمئنا وبسایت هایی که از این امتیاز اطلاعی نداشتند از رقابت بسیار عقب افتادند.افرادی که از موبایل استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است. اخیرا گوگل اطلاعیه ای در مورد مرورگر گوگل کروم منتشر کرده است که وبسایت هایی که با SSL امن شده اند را تاثیر مثبتی را روی رتبه آنها داشته باشد.البته این ویژگی برای فایرفاکس هم می باشد.اینها باعث می شود تا صاحبان وبسایت ترغیب شوند تا وبسایت ها را به روز نگه دارند و نسخه موبایلی را فعال و برای وبسایت خود SSL را فعال کنند. پس به روز بودن و مطالعه بالا در حوزه سئو از اهمیت زیادی برخوردار است.

چرا نباید سئو را خودمان انجام دهیم؟ بعضی از اوقات شنیده می شود که برخی مشتریان خواستار این هستند که خودشان کارهای سئو وبسایتشان را انجام دهند! یک سئوی حرفه ای زمان زیادی می برد تا انجام شود.می تواند چالش برانگیز و بسیار گیج کننده باشد.آیا می توان سئو را خودتان انجام دهید؟پاسخ منفی است.در ادامه به ذکر دلایل آن می پردازیم: اگر شما مجبور باشید که موتور جدیدی بر روی خودروی خود نصب کنید،به تعمیرگاه حرفه ای می روید و یا خودتان موتور را روی خودرو نصب می کنید؟بی شک به نمایندگی یا یک تعمیرگاه معتبر می روید تا این کار را برای شما انجام دهد. اگر دندان درد داشته باشید،بخواهید عصب کشی کنید یا دندان را بکشید به سراغ دندان پزشک می روید یا با لوازم شخصی خودتان این کار را می کنید.طبیعتا باز هم به دندان پزشک مراجعه خواهید کرد.بعید به نظر می رسد که کسی این کار را خودش انجام دهد. دندان درد به اندازه کافی درد،سردرد،استرس و خیلی چیزهای دیگر را به همراه دارد،بهتر است که بدون معطلی و تحمل درد بیشتر آنرا به متخصص مخصوص خودش بسپاریم!

سئو را خودتان انجام ندهید نکته این جاست،جای اینکه افراد تلاش کنند تا تکنیک های سئو را یاد بگیرند و زمان خود را برای یادگیری و اجرای آن تلف کنند که زمان و انرژی قابل ملاحظه ای می باشد؛باید تمرکز خود را بر روی کسب و کار خود بگذارند. بهتر است این را به افراد و شرکت های خبره مانند شرکت آروین کارن بسپارید تا با تغییرات و به روز بودن و یادگیری همیشگی کادر و ماهر بودن در انجام آزمایش،تجزیه و تحلیل وبسایت؛شما را به سمت هدفتان هدایت کند.

شرکت های سئو حرفه ای شما به یک حرفه ای در سئو نیاز دارید.سئوی تخصصی به سئوکار متخصص نیاز دارد. برای سئو افراد در این زمینه باید آموزش دیده،واجد شرایط،خلاق،هوشمند و ماهر باشند تا بتوان نتایج درخشانی در سئو وبسایت به جای گذارند.اما نکته کلیدی اینجاست شرکت مناسبی را جهت اینکار انتخاب کنید.شرکتی با تجربه و با پیشینه ای شایسته که مشتریان راضی آن درصد بالایی داشته باشند،از نکاتی است که باید حین انتخاب مدنظر داشته باشیم. پشتیبانی قدرتمند و مسئولانه دیگر خصلتی است که شرکت های معتبر باید دارا باشند.

3 نکته انتخاب شرکت های سئو در اینجا نکاتی را می گوییم که شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو می توانند به شما عرضه کنند. 1.تجربه : سئو تلفیقی از هنر و علم است که البته سهم علم در آن بیشتر می باشد.برای فراگیری سئو باید یادگرفت،خوب تمرین کرد و حتما با شرکت های باتجربه و برتر در ارتباط بود،چرا که بخش اعظمی از سئو را تجربه تشکیل می دهد.سئو جزء کارهای مداوم و همیشگی است و باید همیشه برای وبسایت ها تکرار شود و موجب تکامل وبسایت گردد.تجربه بیشتر در سئو،عملکرد بهتری هم در پی دارد. 2.دانش : در صنعت های مختلف شنیده اید که “دانش و علم یک قدرت است.”کارهایی که یک تازه کار برای یک بخش از سئو در 2 ساعت می تواند انجام دهد،فرد با دانش این حوزه به راحتی برای مثال در 10 دقیقه انجام خواهد داد.خیلی کار در این 2ساعت ها که زمان گذاشته می شود میتوان انجام داد.این یکی از دلایل به هدر رفتن زمان برای افرادی است که می خواهند خودشان کارهای مربوط به سئو را انجام دهند.یک شرکت سئو خوب باید دانش تمامی روش های سئو را بداند و بتواند تمامی صفحات وبسایت را بهینه کند.یک شرکت خوب باید شهرت یک وبسایت را از طریق شبکه های اجتماعی،انتخاب بهترین کلمات کلیدی در جایگاه های مختلف وبسایت،پیوند دهی داخلی به صفحات دیگر،ساخت بک لینک های اصولی در وبسایت های دیگر،نوشتن تگ های متا،نوشتن توضیحات متا و… افزایش دهد. به دلیل داشتن دانش و تجربه این شرکت ها دیگر نیاز به پرس و جو از دیگران را ندارند و وابسته به جای دیگری نیستند و به راحتی اهداف خود را طبق اصول پیش می برند.قبلا آزمون ها و خطاها را انجام داده اند و حالا با کوله باری از تجربه در خدمت کارفرمایان می باشند. 3.نتایج : یک شرکت خوب فقط و فقط به نتیجه مناسب،خوب و رتبه های بالا فکر می کند.شک نکنید که سئوی بد کسب و کار شما را تخریب می کند.حتما سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که نتیجه مورد نظر و مناسب و رتبه بالا را برای شما تضمین کند.بسیاری از شرکت ها معمولا شعار زیاد می دهند اما حتی نمی توانند به هدف مورد نظر نزدیک شوند؛پیشنهاد میشود حتما به رزومه شرکت ها در امر سئو توجه داشته باشید.

چه چیزی از زمان ارزشمندتر است؟ یکی از دلایل اصلی که ذکر شد که چرا انجام سئو توسط خود کارفرمایان یا صاحبان وبسایت ایده خوبی نیست این بود که یادگیری مبانی سئو فوق العاده زمان بر است.سئو رشته و حرفه ای است که در حال تکامل است و بزرگتر می شود.در ابتدای اینکار اغلب از استراتژی های اثبات شده و عمومی برای اطمینان از اینکه وبسایت در رتبه بندی های موتورهای جستجو قرار دارند،استفاده می کنند. زمانی که کارهای اولیه آن انجام شد و پیچیدگی های اولیه وبسایت حل شد،نوبت آنست که برای آن محتوای مناسب نوشته شود،اطمینان حاصل کرد که کدهای موجود در صفحات وب با دستورالعمل های سئو سازگار است،استفاده از استراتژی های سئوهای خارج صفحه(Off-Page ) و تبادل لینک های ارزشمند بین وبسایت ها،همچنین تحقیق و بررسی برای یافتن کلمات کلیدی برای جستجو در موتورهای جستجو،توسعه استراتژی محتوا، و تحقیق و آنالیز رقبا برای اینکه ببینیم چه چیزهای دیگری برای بهتر شدن نیاز است. موارد بالا تنها بخشی از علم سئو بود،اما یک سوال: آیا شما زمان دارید که تمامی این کارها را با هم انجام دهید و یا مهم تر از آن آیا زمان دارید که این تکنیک ها را یاد بگیرید؟! اگر شما یک کسب و کار راه اندازی کرده اید،چه خرد و چه کلان،اکیدا پیشنهاد می شود که این کار را خودتان انجام ندهید و آنرا به افراد حرفه ای این صنعت واگذار کنید.شرکت طراحی سایت آروین کارن با تعهد به کارفرمایان عزیز به آنها اطمینان می دهد تا وبسایت را در رتبه های بالای موتورهای جستجو تحویل این عزیزان دهد،تا در زمان،انرژی و حتی هزینه ها جلوگیری شود.بله هزینه ها! در ابتدا زمانی که افراد سئوی وبسایت را خود عهده دار میشوند تصور می کنند در حالی که وبسایت در حال بهینه شدن است،هزینه ای هم بابت این کار خرج نکردند؛اما از این موضوع غافلند که کوچکترین اشتباهات در سئو می تواند تمامی نتایج مثبت را از بین ببرد و حتی موجب ضررها و زیان هایی تقریبا غیر قابل جبران شود.سپس برای جبران این زیان باید هزینه ای گزاف و چندین برابر خود هزینه سئو بپردازند تا شاید بتوان این اشتباهات را پوشش داد. اگر بخواهید بخشی از سئو را فراگیری کنید و زمان کمی به آن تخصیص دهید،هیچ فایده ای برای شما و کسب و کارتان ندارد؛چون معمولا تکنیک های سئو همزمان با هم و در طولانی مدت جواب می دهد. یک سئو حرفه ای تمام جوانب را در بر می گیرد و در پروسه زمانی انجام می شود.مورد بعدی اینکه سئو باید به صورت دائمی انجام شود؛در ابتدا تمامی صفحات وبسایت باید بهینه شوند و در رتبه های بالا قرار بگیرند اما پس از رسیدن به هدف نباید آن را رها کرد.نباید فراموش کرد که رقیبان شما هم از تکنیک های سئو بهره می برند و امکان دارد که جایگاه وبسایت شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو بگیرند. موتورهای جستجو به صورت ذاتی بی ثبات هستند.حتی اگر رتبه خوبی را کسب کرده باشید و بهترین استراتژی ها را پیاده سازی کرده باشید باید برای حفظ رتبه بالای خود سئو را ادامه دهید.طبق آمار تقریبا 90% مردم صفحه دوم نتایج گوگل را نگاه نمی کنند و به همان صفحه اول بسنده می کنند،با درک این موضوع به عمق اهمیت سئو پی خواهید برد و چرایی اینکه باید ادامه دار باشد را متوجه خواهید شد. شرکت های معتبر معمولا نکات بالا را به مشتریان خود یادآوری می کنند. از این طرزتفکر باید دوری کرد که پرداخت هزینه برای سئو زیاد است؛بهتر است هنگام این تفکر سودی که در آینده نصیبمان خواهد شد را هم در نظر بگیریم،مطمئنا متوجه خواهیم شد که سئو کاملا عملیاتی به صرفه است.3 مورد زیر را در نظر بگیرید.

  • ارزش زمانی،که به طور مفصل به آن پرداخته شد.اهمیت به آن هم باعث می شود زمان کارفرمایان ذخیره شود و هم سرعت رسیدن به هدف افزایش یابد.
  • ارزش ریسک کردن را دارد؟انجام دادن سئوی اشتباه می تواند نتایج بسیار زیان آوری برای وبسایت داشته باشد . همانطور که قبلا اشاره شد جبران این زیان ها فوق العاده زمانبر تر از خود عملیات های سئو میباشد و هزینه بیشتری را هم دارد.
  • در طولانی مدت سئو به ترافیک ورودی به وبسایت کمک بسیاری خواهد کرد. با هزینه ای پایین و پرداخت به شرکت های معتبر برای اینکار، فواید بسیاری نه تنها برای وبسایت شما ندارد بلکه برای کسب و کار شما هم مفید است.

مشاورین سئو و شرکت هایی که بازاریابی اینترنتی را قبول می کنند برای جلوگیری از هرز رفتن زمان و بروز اشتباهات سهوی که در انجام دادن سئو توسط خود اشخاص صورت می گیرد بسیار موثرهستند.

حال برای درک بهتر حساسیت سئو و احتمال اینکه افرادی که تجربه و دانش کافی را ندارند و یا می خواهند خودشان کارهای مربوط به سئو را برای وبسایتشان انجام دهند؛تنها 8 اشتباه رایج در سئو را ذکر می کنیم تا کامل حساسیت این کار را درک کنید.

1.استفاده از کلمات کلیدی اشتباه بخش اصلی و اعظم بهینه سازی وبسایت را برای رتبه بندی،کلمات کلیدی تشکیل می دهند.اما انتخاب این کلمات ساده است؟! خیلی از اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی و غفلت از آن است.زمانی که محصولات یا خدماتی را ارائه می دهید،دانستن کلمات با پتانسیلی که کاربران برای رسیدن به آن محصولات یا خدمات در موتورهای جستجو استفاده می کنند بسیار مهم است.گاهی اوقات کلمات کلیدی که تصور می کنید،کلمات کلیدی مناسبی هستند،امکان دارد توسط کاربران اینترنت بسیار کم استفاده شود و یا آنقدر عمومی باشد که اصلا مفهوم و کارکرد صفحه یا آن موضوع را نرساند.

2.استفاده از کلمات کلیدی خارج از حد افراد کم اطلاع ممکن است تصور کنند که استفاده از کلمات کلیدی در تمامی خطوط محتوا به سئو سایت کمک می کند.یکی از اشتباهات بزرگ که افراد غیرمتخصص این اشتباه بزرگ را انجام می دهند همین است. در واقع استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی باعث می شود که موتورهای جستجو این صفحات را هرز (Spammy ) تشخیص داده و آسیب جدی به سئو وبسایت می زند.پس استفاده زیاد کلمات کلیدی در محتوا به شدت آسیب زننده است.ضمن اینکه اینکار محتوای صفحات وبسایت را برای کاربران غیرطبیعی و کم کاربرد جلوه می دهد.

3.ایجاد کلمات کلیدی نامربوط نسبت به محتوا گمان اشتباه بعدی که تصور می شود تاثیر خوبی در سئو دارد اینست که محتوایی در وبسایت قرار دهیم که ارتباط زیادی با کلمات کلیدی ما نداشته باشد و یا بالعکس.یعنی برای مثال محتوای وبسایت ما راجع به لبنیات است اما چون جستجوی لوازم الکترونیکی در اینترنت بیشتر ایت از کلمات کلیدی مختص لوازم الکترونیکی در تگ های کلمات کلیدی استفاده می کنیم تا فقط و فقط تعداد بازدید را افزایش دهیم. موتورهای جستجو مانند گوگل می خواهند به کاربران خود بر اساس بیشترین میزان ارتباط با جستجوی آنها خدمت بدهند.اگر محتوای وبسایت شما به نیازهای کاربران پاسخ ندهد،رتبه وبسایت تکان نخواهد خورد. هدف اصلی مدیران سایت باید تولید محتوای درست و واقعی باشد که بتواند به نیازها و سوالهای کاربران هدف جواب دهد.این مسئله را هم در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو توانایی مقایسه و تطابق کلمات کلیدی با محتوای صفحات را دارد.

4.انتشار محتوای غیر اصیل اشتباه بعدی رایج در سئو مربوط به کیفیت محتوا می باشد.تکثیر متون که در گذشته امری عادی محسوب می شد،امروزه موتورهای جستجو به شدت با آن برخورد می کنند.کپی برداری از وبسایت های دیگر یک عمل Spammy  است و باعث می شود که موتورهای جستجو امتیاز منفی در نظر بگیرند. محتوای کپی شده یا محتوای ضعیف هیچکدام هیچ کدام تاثیری در سئو وبسایت ندارد و حتی می تواند برای آن مضر هم باشد.توصیه می کنیم به جای اینکه محتوا را از جای دیگر کپی کنید و یا به صورت دستی یا با نرم افزار تغییراتی جزئی در متون وبسایت های دیگر ایجاد ودر سایت خود قرار دهید؛بهتر است از محتوای اصیل و منحصر به فرد خود استفاده کنید.این کار باعث می شود تا صاحبان وبسایت اطمینان داشته باشند که موتورهای جستجو به خاطر محتوای بد آنها را جریمه نمیکنند.

5.پیوندهای بی کیفیت در مباحث سئو لینک گذاری از جمله کارهای موثر در افزایش رتبه وبسایت است.اگر پیوندهایی از صفحات وبسایتهایی با نمره منفی و رتبه پایین در وبسایت خودمان قرار بگیرد و یا پیوند و لینکی از صفحات خودمان در وبسایت های بی کیفیت قرار دهیم اثر منفی روی سئو و بهینه سازی ما خواهد گذاشت. لینک گذاری یا بک لینک سازی از رایج ترین روش های سئو است.انجام اینکار زمان زیادی می طلبد اما چیزی که در این مبحث مهم است داشتن تجربه است چرا که باید این قدرت تشخیص را داشت که در چه وبسایتهایی باید پیوندها را قرار داد و در کدام از آنها نباید این کار را کرد.

6.بهینه سازی نکردن برای جستجوهای محلی اگر شما کسب و کاری را راه اندازی کرده باشید و به پتانسیل و امتیازات محلی بودن وبسایت خود توجه نکرده باشید،از رقیبان خود عقب هستید.بیشتر موتورهای جستجو از جمله گوگل امتیاز بیشتر و متفاوت تری برای وبسایت هایی که به سئوی محلی خود اهمیت داده اند در نظر گرفته است. جستجو و سئوی محلی بدین معناست که برای مثال کاربر اینترنتی که در شهر تهران در موتور جستجو به دنبال محصول یا اطلاعاتی است،ابتدا وبسایت هایی به او نمایش داده می شوند که از لحاظ جغرافیایی با جستجوکننده در یک موقعیت باشد.این اتفاق میزان بازدید وبسایتهایی که به سئو محلی اهمیت داده اند را بسیار بالا می برد.

7.نداشتن تگ منحصر به فرد برای عنوان و توضیحات متا این اتفاق عجیب هنوز در برخی وبسایت ها وجود دارد که برای تمامی یا چند صفحه از وبسایت فقط یک عنوان برای صفحات وجود دارد که این کار اشتباه بزرگی محسوب می شود.داشتن عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه فقط برای سئو اهمیت ندارد بلکه اهداف دیگری را هم تحت تاثیر قرار می دهد.چون امکان دارد صفحات شما به اشتراک گذاشته شود و یا برای سر زدن سری های بعد کاربر Bookmark شود،عنوان ها بیشتر اهمیت پیدا می کنند. از طرفی دیگر توضیحات متا هم اهمیت بالایی دارد.منحصر به فرد بودن این مسئله هم حائز اهمیت است پس باید برای یکتا بودن آن تا حد امکان تلاش کرد.صفحه خانه(HomePage ) و صفحات دیگر باید شامل توضیحات متا باشند تا کاربران زمانی که در نتایج جستجو صفحات وبسایت ها را مشاهده می کنند،بتوانند به راحتی وبسایت را از توضیحات متا آن که اگر منحصر به فرد باشد اثر مثبتی بر روی خواننده دارد،انتخاب کنند.

8.URL ها را با کلمات کلیدی ارجاع می دهیم. این کاری استاندارد در حوزه وبسایت است که همه محتوای وبسایت را به مضامین و کلمات کلیدی مرتبط کنید(که بسته به نوع وبسایت و مطلب از کلمه کلیدی اصلی،کلمه طلایی و… که عملی تخصصی است و متخصصان سئو باید براساس تشخیص خود آنرا انجام دهند،از این مضامین بهره می گیرند.) در URL صفحات مختلف هم که در URL Bar موتورهای جستجو نمایش داده می شود باید کلمات کلیدی مرتبط با صفحه وبسایت نمایش داده شود.از اشتباهاتی که سئوکاران مبتدی یا غیر حرفه ای به آن گرفتار می شوند بی توجهی به گنجاندن کلمات کلیدی در URL است.

اشتباهات ذکر شده تنها برای آگاهی عزیزان از این بود که جزء به جزء وبسایت و کارهایی که در آن انجام می شود مهم است.مطمئنا در همین 8 مورد گفته شده افرادی که غیر حرفه ای باشند می توانند در هر مورد حتی 10ها بار دچار اشتباه شوند و اگر افراد معمولی و کارفرمایان خود اینکار را انجام دهند این تعداد بیشتر هم خواهد شد!

نتیجه گیری مسئله ای که همه ازآن اطمینان دارند اینست که وبسایت هایی که با هدف پیشرفت و رشد کسب و کار متولد می شوند بی شک باید برای موتورهای جستجو بهینه شوند و در رتبه های بالا قرار بگیرند،حال چه این کار توسط شرکت متخصص سئو انجام شود یا توسط خود شخص. این مسئله کاملا درست است که برای افزایش کارایی و سود،جستجوکنندگان در اینترنت باید وبسایت شما را به راحتی پیدا کنند که این کار را سئو برای شما انجام خواهد داد.اما این مسئله را مدنظر داشته باشید که سئو توسط خود شخص بی شک پر از اشتباه خواهد بود که جبران آن می تواند غیرممکن باشد.از طرفی همانطور که در ابتدا گفته شد باید در نظر داشته باشیم که هزینه کردن برای آن در برابر خدمات و فواید آن بسیار ناچیز است. به یاد داشته باشید می توانید برخی وسایل منزل را خودتان در صورت فنی بودن تعمیر کنید اما احتمال زیاد مانند یک آدم فنی خبره توانایی این کار را ندارید و امکان بروز مشکل در آن وسایل بازهم وجود دارد؛اما سئو مانند کارهای فنی ساده خانگی نیست و عملیاتی مهندسی شده است که اشتباه در آن مانند بروز اشکال در لوازم منزل نیست که با هزینه و زمان نسبتا کم جبران شود همانطور که گفته شد آسیب های جدی به وبسایت خواهد زد و عیب یابی و اصلاح آن اصلا با هزینه های معمول رفع اشکال در صنایع دیگر قابل مقایسه نیست.

مطالب مرتبط

اکتبر 2, 2017
info [ at ] arvinkaren.com
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 9
22372536 - 22362640 - 22352431
کلیه حقوق محفوظ است